Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Kansas, Koninklijke Schouwburg, kill steal…

Ff een domme vraag:
Omega Speedmaster met doorzichtige backcase is dat altijd met saffier? Of geeft het ook een doorzichtige backcase met een plexiglas boven kant(zo ja van welk materiaal is dan de doorzichtige backcase gemaakt?)?

Ja die bestaat toevallig wel!

Uit mijn hoofd heeft @BadgeandBezel deze gehad.

2 likes

Yep, een Omega Speedmaster 3572.50.

1 like

En waarvan was de onderkant dan?

Saffier.

1 like

Danken voor het snel antwoorden van mij vraag! Heb je het horloge nog in je bezit? (Voor foto’s :rofl::sweat_smile:)

Vraag (dom) :
Ik zie in het midden van het glaasje van mn 63-1426 uit 1973 een markering.
Is dit glaasje origineel of is het vervangen ?

laten zien! laten zien! :smiley:

Ik zou die vraag even stellen via de site van Carglass.

6 likes

Het antwoord dat je wist dat zou komen ! :joy:

1 like

Hoe lang duurt een pakketje vanuit Miami erover om naar NL te komen? (gemiddeld)

Als jij graag een kroon in je gebit wilt…
Inkoppertje

2 likes

Vliegtuig of roeiboot?

1 like

Geen ervaring met deze leverancier.

Ze beloven dat de prijs all-in is, dus voor jou geen extra kosten meer. Handeling, invoerbtw en vervoer is allemaal inbegrepen. Zij zullen een regeling met Federal Express hebben die daarvoor zorg draagt.
Waarschijnlijk zul je als koper met een adres in NL een andere aankoopprijs onder de streep hebben dan een koper uit Zwitserland. Maar dat gis ik.

Op eBay heb je die optie ook al langere tijd, met name vanuit de US. Invoerrechten en btw van de invoer in NL zijn dan ook inbegrepen.

Overigens werkt de EU aan een systeem waarbij split-payments de regel gaan worden voor aankopen van buiten de EU. Koop je dan iets op bijvoorbeeld AliExpress, dan wordt van de betaling die jij doet gelijk een bedrag aan invoerrechten en btw naar de fiscus geleid. Is wel zo eerlijk ten opzichte van (de bonafide) EU-ondernemers.

1 like

Bedankt voor je verduidelijking! Ik had er namelijk nog niet eerder van gehoord.

Als het pakketje zelfstandig moet komen kun je nog wel even wachten. Maar pakketjes met U.S. Postal doen er meestal een week of 2 over.

Bedankt voor het antwoord. Het is met USPS onderweg en verstuurd op oudjaarsdag…

Hoe bepaalt de douane de waarde van een pakketje?

Heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik ben geen vriendjes met de zoekfunctie.

In het document stond een lager bedrag in dollars, dan het bedrag in euro’s dat de douane gehanteerd heeft?

Dat is erg apart. Was de waarde die er op stond wel de prijs die jij betaald had of niet?