Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

@Galf,

héél hartelijk dank, naar aanleiding van jouw zeer plausibele verklaring c.q. uitleg, ben ik er - na zo’n 2 x navraag bij evenzovele AD’s in Den Haag te hebben gedaan ( tijdens mijn ‘dagje uit’ in onze mooie regeringsstad ), te weten bij Van Willegen en S&C - 100% van overtuigd dat het door jou zó fraai omschreven ‘ringen’ van het uurwerk inderdaad ook “uitsluitend hiérdoor” wordt be-invloed.

Hulde, mijn beste Galf !!! :+1: :sunglasses: En een heel Gezond en Goed 2020 toegewenst !!!

N.B. : dat laatste geldt voor jou, Galf, alsmede voor álle forummers van ons mooie horloge-forum

1 like

@DR.EVIL,

leer dat opdroogt gaat enorm ‘trekken’ en daardoor gaan in het leer scheurtjes ontstaan en wordt het bandje ‘geruïneerd’ oftewel ‘vereppeld’ ( van het Duitse ‘veräppelt’ afgeleid ), zoals in 't ‘Deventer Stadsdialect’ gezegd wordt.

3 likes

Dankjewel! weten we dat ook weer…

Wat is “NA”? :grimacing:

1 like

Nieuwe aanwinst.

1 like

Wat betekent KS? (Iets met secondenwijzers…maar wat?)

Kleine seconden, small seconds? Dus een subdial met de secondewijzer? Gok ik

2 likes

King Seiko?

1 like

Kansas, Koninklijke Schouwburg, kill steal…

Ff een domme vraag:
Omega Speedmaster met doorzichtige backcase is dat altijd met saffier? Of geeft het ook een doorzichtige backcase met een plexiglas boven kant(zo ja van welk materiaal is dan de doorzichtige backcase gemaakt?)?

Ja die bestaat toevallig wel!

Uit mijn hoofd heeft @Flipperkast deze gehad.

2 likes

Yep, een Omega Speedmaster 3572.50.

1 like

En waarvan was de onderkant dan?

Saffier.

1 like

Danken voor het snel antwoorden van mij vraag! Heb je het horloge nog in je bezit? (Voor foto’s :rofl::sweat_smile:)

Vraag (dom) :
Ik zie in het midden van het glaasje van mn 63-1426 uit 1973 een markering.
Is dit glaasje origineel of is het vervangen ?

laten zien! laten zien! :smiley:

Ik zou die vraag even stellen via de site van Carglass.

6 likes

Het antwoord dat je wist dat zou komen ! :joy:

1 like

Hoe lang duurt een pakketje vanuit Miami erover om naar NL te komen? (gemiddeld)