Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Aha…, heb er nu mogelijk wel beeld bij welke soort wijzer bedoeld wordt. In de verste verte zie ik daar inderdaad misschien een sneeuwvlok in :crazy_face:

Grand seiko snowflake heeft te maken met t patroon op de plaat. Lijkt wat op sneeuw.

3 likes

List prijs! Kan wel een aanname doen maar wat is de officiële HF definitie en hoe bepalen we die?

1 like

The list price, also known as the manufacturer’s suggested retail price (MSRP), or the recommended retail price (RRP), or the suggested retail price (SRP) of a product is the price at which the manufacturer recommends that the retailer sell the product.

Oftewel, de adviesprijs van de fabrikant.

1 like

Ik stel de vraag gewoon nog een keer: waarom tikt een quartz-horloge zo luid en gedefinieerd?
Zo’n ultra-low power stappenmotortje zou toch geruisloos zijn ding moeten kunnen doen is mijn verwachting.

2 likes

hoe zit het met fiets sporten zoals mountain biken
Of door een woonwijk crosse met je scooter overde drempels en stoepraden kan dit ook kwaad?:sweat_smile:

https://www.cousinsuk.com/ volgens mij.

Waarom worden de topics in de categorie “ervaring met” niet meer weergegeven in de lijst van algemeen? Heb net namelijk iets geschreven over Taconew.

Hoe heet onderstaande bandwissel-tool en waar kun je een voor een redelijke prijs kopen?

Spring bar tweezers. Waar deze schappelijk geprijsd zijn op het moment zou ik niet weten.

1 like

Bestaat er überhaupt een horloge dat op hartslag werkt? :sob:

1 like

Ik denk dat als je heel erg je best doet, dat dat best zou kunnen. Jaeger kan een hele klok op verschillen in de atmosferische druk laten werken… een hartslag geeft misschien wel meer energie af. Ik heb het niet nagerekend ofzo, maar puur filosoferend zonder mijn eerste kopje koffie op…

Wel is beweging vele malen efficiënter om energie uit te halen.

1 like

Welke speedy kleiner dan 40mm lijkt het meest op de 42 mm klassieke variant? Of bestaat deze niet

Deze denk ik:

De 311.32.40.30.01.001 is 39.7 mm en heeft dezelfde looks. Komt volgens mij standaard op bruin leer.

1 like

Goeie komt zeker in de buurt. Alleen de wijzers zijn dan weer anders

De laatste dagen ben ik mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe duiker. Echter zie ik aluminium en met name ceramic bezels voorbij komen. Wat zijn eigenlijk de
plussen en minnen van een ceramic bezel insert t.o.v. een aluminium bezel?

Ceramisch is/blijft krasvrij en zal niet faden na na verloop van tijd. Dus dat kan je wel zien als pluspunten.

Persoonlijk vindt ik ceramische inserts veel killer overkomen en een alu insert ‘warmer’.

1 like

gelukkig zijn er nu ook matte ceramische bezels. Ik ben ook niet dol op die glimmende keramische bezels a la rolex pepsi.

6 likes

Ah mooi! Ja dit oogt echt anders!
Ik had tot nu een matte insert alleen nog maar op de Planet Ocean (8500) gezien. Oh ja en op die nieuwe ‘Bond watch’.