Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

amyrazer
Waarvoor dient die afgrijselijke puist rechtsboven… ? Dank allen

1 like

Zeker weten!
Voor weinig geld wel :rofl:

Of iets dat wordt aangeboden als zo goed als NOS. Dat kan niet, iets is helemaal NOS of helemaal niet.

Daarnaast hoeft NOS ook niet heel goeie staat te zijn. Als iets in een vochtige ruimte heeft gelegen kunnen er bv best wat tekenen van vocht zijn bijvoorbeeld.

2 likes

Helemaal mee eens, dan heb je ook nog LNIB.

1 like

Om de kompas ’ Dial cq Bezel ’ onder het glas te draaien.

1 like

Hier verschillen we echt van mening hoor, nieuw old stock is voor mij gewoon splinternieuw uit oude voorraad, ongedragen, in verpakking en met stickers…:wink:

1 like

Maar dat kan dus ook met verdroogde rubbers en dito olie zijn. :+1:

Edit: niets wat een beurtje dus niet kan oplossen waarna hij nog steeds in topstaat kan zijn. Maar het betekent niet per se dat hij zonder meer met twee jaar garantie verkocht zou kunnen worden.

3 likes

Wat is LNIB

Like New In Box

1 like

En dan heb je ook nog

MISB

Mint In Seald Box

BNIB: Brand New In Box

1 like

BNWOT, brand new without tags

1 like

BNWTAPWB

Brand New With Tags And Papers Without Box

:grin:

2 likes

Stel: je hebt één automaat met een onderhoudsinterval van 5 jaar. Draag je hem iedere dag dan moet ie na 5 jaar voor onderhoud i.v.m. slijtage. Laat je hem 5 jaar in de doos zitten moet ie ook onderhoud i.v.m. indikken van de olie enz. Logisch toch?
Maarrrrrrrr. Als je nu 3 automaten hebt met een onderhoudsinterval van 5 jaar en je draagt ze afwisselend. Je voelt hem al aankomen. Kun je dan uitgaan van onderhoud om de 15 jaar?

1 like

Ik vind hierbij vooral interessant wat je eigen verwachtingen zouden zijn rondom dit vraagstuk.

5 likes

@2006 rekenen we even mee? geintje

4 likes

Toch snap ik zijn vraag wel, 15 jaar lijkt mij wat veel, maar langer dan vijf jaar moet logischer wijs mogelijk zijn.

2 likes

Meer dan 5 jaar in ieder geval. Begrijp wel dat bij 10 horloges de interval geen 50 jaar wordt maar waar zou het omslagpunt liggen?

Nee :wink:

8 likes

Stel je hebt een relatie van 5 jaar.
Maaaarrrrrrr. Je neemt om de dag een andere vrouw erbij. Kun je er dan vanuit gaan dat je over 15 jaar nog steeds die relatie hebt???

1 like