Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Men wil aangeven dat hun prijs laag is.

2 likes

Maar dat is vaak helemaal niet zo.

2 likes

Klopt. :sunglasses:

1 like

Een watch roll is een oprolbare houder gemaakt van buigzaam materiaal om je horloge(s) in te vervoeren wanneer je op reis bent. Vergelijkbaar met een gereedschapsrol.
De toegevoegde waarde is dat je horloges niet beschadigen en minder ruimte innemen tijdens vervoer dan als ze elk in hun eigen of in een doos met meerdere plekken zitten. Thuis opbergen neemt zo ook minder ruimte in.

2 likes

Waarom zetten sommige verkopers in hun advertentie:

Je gaat bij mij particulier precies dezelfde prijs betalen als ik bij een handelaar deed. Tevens is de prijs vast terwijl er binnen de EU 14 goedkopere te vinden zijn op Chrono24.

Sommige mensen willen niet verkopen denk ik. Hoe is dit logisch?

6 likes

Technisch gezien wordt alleen de vraagprijs benoemd, volgens valt er met @superc ook nog wel eens te babbelen over de prijs…

Dus geen garantie en misschien zelfs nog meer betalen. :cowboy_hat_face:

2 likes

Met deze prijs, voor een 2017 geleverde full set, is er geen enkele goedkoper op Chrono24. Dus dat is niet helemaal fair :wink:

2 likes

+1, deze is qua prijs helemaal niet gek.

Maar n goede prijs helpt ook njet hier. :stuck_out_tongue_winking_eye:

(ik bedoel, een 2018 MK2 goedkoper dan de goedkoopste 2014 op Chrono willen ze zelfs niet. Nou ja, ze willen hem wel maar haken steeds af als er een deal is. :joy::see_no_evil:) (oh ja, er staat één 2014 exemplaar met fikse scratches erop. Die is goedkoper…)

2 likes

vooral deze vind ik goed
2650 euro is hetzelfde als X er voor vroeg

Wat dus helemaal niet wil zeggen dat ie ook voor die prijs gekocht is.

3 likes

Het zit je hoger dan je initieel aangaf, of niet. :slight_smile:

3 likes

Nu wel eigenlijk. Maar dat komt omdat 3 keer scheepsrecht is.

Junior begrijp ik wel, maar de andere maken mij boos.

2 likes

Als er echt dealbrekers tussen zitten, dan verdient dat feedback.
Ik begrijp het wel als er mensen zijn met interesse en die dan toch niet de trekker overhalen, dat gebeurt nu eenmaal.

Ik zeg ook niet dat hij teveel vraagt voor zijn exemplaar, maar zulke advertenties begrijp ik slecht. Het helpt je verkoop niet door erbij te zetten dat een handelaar hetzelfde vroeg.

Hetzelfde geldt voor:

Hoi! Ik bied mijn Rolex aan van 6000 piek. Het Hirsch bandje van 30 piek die je op elke advertentiefoto ziet blijft echt bij mij, die krijg je niet mee hoor!!

4 likes

Mensen die 'n deal maken, eerst hun eigen horloge willen verkopen… Dat gebeurt binnen 15 minuten & daarna ineens wat anders willen… Dat soort gezeur. Weird hoor, 15 minuten later.

2 likes

Schrijf je review Erik!

Nee, vind ik kinderachtig. :grimacing:
Verder hebben ze me niks aangedaan ofzo.

2 likes

Impulsieve mensen. Ik kan er ook niets mee, maar stoor me ook niet meer aan.

Vind ik persoonlijk wat overdreven, maar het is niet mijn deal. :slight_smile:

2 likes

Het is meer dat ik nu een beetje onterecht mijn plezier in de mk2 kwijt ben. Terwijl ik het 'n retegaaf horloge vind. Das gewoon kut.

2 likes

En dat is het. Je kerstcadeau is bezoedeld. Aan de andere kant; als je plezier aan de MK2 afhangt van externe factoren, is het sowieso niet jouw horloge.
Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen dat 34mm veel te klein is voor een herenhorloge, en toch draag ik mijn Airking met plezier.

3 likes

Hij moet niet weg, maar de externe factoren hebben voor mij nu wel een smetje op het horloge gemaakt. Human brain werkt raar wat dat betreft.

2 likes