Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Een Quartz waarbij je niet telkens de tijd hoeft goed te zetten.

2 likes

Is dat werkelijk alles??

2 likes

Belachelijk hè!

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy:, ja. Eigenlijk wel.

Dit is een van de zeldzame momenten dat mijn verbazing groter is na het antwoord dan ervoor.

2 likes

Wat mij betreft mag een automatisch mechanisch horloge met een minieme afwijking en een gangreserve die groter is dan de tijd die het mogelijkerwijs stil zal komen liggen ook een ‘grab and go’ genoemd worden. :slight_smile:

2 likes

Ja. Pakken en gaan! Dat kan alleen maar met Quartz. Tot de batterij op leeg is. :wink:

2 likes

Ik grab 'n go. En dan pak ik on the go mijn telefoon erbij om mijn horloge goed te zetten. :joy::joy::joy:, on the go.

Het zal een mindset zijn.

1 like

Kun je lang wachten!

:sun_with_face: :wink:

6 likes

Deze zou ik wel grab 'n go-en trouwens.
Mooi!

1 like

pffff. probleem erbij… datum luikje zit onderop. dus niet op een zijkant.

2 likes

tis trouwens toch een heel apart ding
waar normaal de “6” staat, staat iedere dag een ander nummertje.
dat doe tie tot de 31 en begint dan opnieuw.
zit altijd te klooien om te kijken hoe laat het is.
“half 31” klinkt ook zo stom. :-/

3 likes

Dat komt omdat de uitdrukking volledig nutteloos is. Want grab and go is meer moeite om uit te spreken dan Quartz

1 like

Nou, ik heb vanmorgen mijn victorinox grab 'n go om gedaan. :joy:

3 likes

Ik heb een vraag over mijn 5. Hij heeft nu 1 keer stil gestaan en toen ik 'm weer ging dragen heb ik de datum moeten verzetten. Dat heb ik na 4 uur gedaan omdat dat in de handleiding stond. Maar nu gaat ie alsnog een dag verder en staat ie nu bv op vrijdag 2 augustus. Wat kan ik hier aan doen?

1 like

Hij is nu aan het verwisselen? Dan moet je de wijzers even 12 uur doordraaien en de datum 30 vooruit :wink:

2 likes

Ik ben echt zo dom😅, bedankt koekoek!

2 likes

Haha dat hebben we allemaal wel eens gehad volgens mij, ik ook in ieder geval :sunglasses:

3 likes

Ik moest lachen. :joy:

Hahaha, ik ook. :innocent:

3 likes

Ik ook :joy:

1 like

In plaats van een nieuwe topic te beginnen:

Wat zijn de voordelen van ‘solid’ end links in een bracelet in vergelijking tot de holle end links?

1 like