Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Iets basisch zou moeten werken tegen rookaanslag - ammonia of soda dus :slight_smile: Zou met dat laatste beginnen - minder agressief.

Deze restaurateur van vintage elektronica en vintage amusementsautomaten heeft dagelijks te maken met eigeel gerookte apparatuur. Toestellen die tientallen jaren in rokerige kroegen hebben gestaan.
ALLES gaat hier in de de bak met opgeloste vaatwastabletten en alles komt er rookvrij uit.

Dat is even wat anders dan het “zou kunnen” en “ik heb gehoord dat” en “zou moeten werken” van de nodige toetsenbordhelden.
Vaatwasmiddel bevat Natronloog, dat is het hele geheim.

5 likes

Hoe lang laat je het daar in weken? Wellicht helpt dat ook tegen mijn bandje dat overspoeld is met parfum.

Een paar uur.

1 like

Ik vond het hier tot vanmiddag erg leuk Hans, dat er nu tegen mij gezegd wordt, dat ik de vraag eigenlijk niet hoefde te stellen, omdat ik het beter kon Googlen. Daar is een forum toch mede voor?

Ik zit ook op een Hifi forum, als ik tegen een ieder moet zeggen, die bv een technische vraag heeft, dat hij even internet moet gaan raadplegen, dan heeft het forum geen lang leven beschoren…

6 likes

Persoonlijk denk ik dat een domme vraag een vraag is die je niet stelt.

Ik vind de reacties ook nogal uh… laat maar.

1 like

Nou zijn mijn reacties ook al verkeerd? Wat is de reden dat je zo op mij reageert.

Heren,

Even een adempauze hier!!!

Ik vermoed dat @Coinoperator niets tegen de vraag van @Provocatione heeft. @Coinoperator bedoelt helemaal niet dat je vraag dom is en dat jouw reacties verkeerd zijn. Het is juist dom om een domme vraag niet te stellen. Althans dat maak ik er vanuit.

@Provocatione, jouw vraag mag hier zeker gesteld worden. Daarvoor is het topic hier op het forum. Ik snap niet waarom opeens zo gereageerd wordt op zo’n vraag als van @Provocatione. Nogmaals dit is de plek hiervoor.

Dus, laat de ‘domme’ vragen gewoon komen. En wij zullen proberen te helpen.

9 likes

:+1:

2 likes

Ik heb 'm al PB gestuurd,
adempauze niet nodig, er is slechts sprake van een misintepretatie.

Dit wil dus zeggen dat er mensen wel hadden verwacht dat je eerst zelf gezocht had omdat deze informatie makkelijk te vinden is.
Toen je dat toch vroeg werd er vermoedellijk gedacht dat je een lolletje maakte.

1 like

@MechanicalFreak

Dank je voor je inbreng kerel, dat wordt mijnerzijds erg gewaardeerd.

We hebben er via pb over gesproken en mijn plezier op dit forum is weer helemaal terug.

We zijn ten voeten uit mensch…

1 like

Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

2 likes

Heerlijk dit topic! Al zou ik mijn vraag/idee niet direct als dom bestempelen…

Zou het niet handig zijn als het unieke serienummer van je horloge ook gegraveerd wordt in de doos?
Of ook op de band? Aan de achterkant van de wijzerplaat?

Gewoon om al dat gesjoemel (heling ook!?) een beetje tegen te gaan. Service onderdelen meteen te
Kunnen herkennen, als niet-expert. Losse doos kopen en als “full set” op CH24 verkopen wordt dan ook wellicht wat lastiger… etc

Stel dat eens voor aan alle horlogeproducenten. Wellicht vergaderen die eens per jaar met elkaar…

Dat er geen merk is dat het toepast vind ik eigenlijk al best opmerkelijk. Maar ik zal eens kijken of ik op Baselworld de koppen bij elkaar krijg! :smile::+1:t2:

1 like

Moet lukken :muscle:t2::muscle:t2::+1: alhoewel… daar is niet iedereen meer toch? :joy:

Net als bij je auto.
je kenteken in de ruit laten etsen. :wink:

1 like

Nou de geur is in ieder geval nu weg door de vriezer.

nu even testen of dat zo blijft.

ik had al een hoop geporbeert maar deze nog niet en als dit niet werkt gaan we voor de loog oplossingen.
:+1:

En? Hoe ruikt je vriezer nu? :smile:

3 likes

gerookte vis

4 likes