Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Thanks, dan ga ik er rekening mee houden!

1 like

Deze zou ook moeten passen, maar is al vergeven.

2 likes

:joy::joy: jij snapt het tenminste :+1:t2:

2 likes

Ahh helaas, te laat :frowning:

1 like

Oké meneer de scheikundige, en de pakkingen dan? Hè hè?

Ik zwem er ook gewoon mee in het zwembad hoor. :wink:

2 likes

De pakkingen kunnen daar ook goed tegen

2 likes

Ik zal voor het belang van de wetenschap wel eens een pakking in puur chloor gooien. Even kijken wat er mee gebeurt

Edit: met puur chloor bedoel ik de 12.5 % natrium chloor oplossing die in zwembaden gebruikt worden want dat heb ik toevallig

5 likes

Vraagje :
Overweeg de aanschaf van een G-Shock 5000 of 5600.
Welke display is beter afleesbaar, die met
zwarte cijfers/ witte achtergrond, of
witte cijfers / zwarte achtergrond ?

gmw-b5000g-1er

gmw-b5000g-2er

2 likes

:point_up:

6 likes

Klopt, merk dat dat idd beter zichtbaar is. Maar zwart/wit is wel leuker eigenlijk :smile:

6 likes

Daar kan ik wel inkomen(zeker bij het model wat jij toont staat het heel erg cool :ok_hand: )
Maar goed als de vraag coolness factor van displays Zou zijn dan :
images (4)

Maar goed die ga je dan weer niet vinden in een dergelijke G-Shock :grin:

4 likes

En? Denk je dat de Nobelprijs binnenkort op je deurmat valt? Ben wel benieuwd naar het resultaat haha.

2 likes

Wat aan ‘in belang van de wetenschap’ heb je gemist? :joy:

Ik zal tzt wat laten weten

Gaan voor de looks. Zwarte achtergrond is gewoon goed leesbaar. Goed genoeg is voor mij prima dus dan gaan de looks voor. Ook in het schemer en in de zon leest ie prima af.
Alleen onder een flinke hoek niet zo maar ik denk dat een “normale” dat ook niet doet.

4 likes

Zwarte achtergrond is inderdaad mooier !
Dat wordt m dus :slightly_smiling_face::+1:t2:

2 likes

:joy:

1 like

In het topic zelf geen antwoord gehad, dus ik probeer het hier nogmaals.

Ontwikkelingskosten voor een eigen uurwerk zijn voor een merk extreem hoog.

Dat lees ik echt heel vaak en zal zeer zeker waar zijn, anders zou iedereen wel eigen uurwerken maken. Ik begrijp alleen niet wat de achterliggende reden is. Zo enorm spannend is een uurwerk voor een driehander (automatisch, dan wel handwinder) nu ook weer niet.
Zit het hem dan in de productie van de onderdelen? Zijn machines om, met hele kleine foutmarges, onderdelen te produceren ontzettend lastig om te maken?
Zijn er nog (te) veel patenten op bepaalde ontwerpkeuzes? Ik dacht dat de 2824 patenten al verlopen waren, dus dat kan het eigenlijk niet zijn.(?)

Is er iemand die hier iets meer over zou kunnen en willen vertellen?

2 likes

Ik denk dat je goed zit met je aannames over productiekosten. Elk zelf ontworpen onderdeel zelf maken betekent unieke machinerie. Alleen de ontwikkeling en productie daarvan kost al een fortuin.

2 likes

Een grijze dealer heeft een horloge waarvan de papieren niet zijn ingevuld en je koopt het horloge.

  1. vult de grijze dealer de papieren in?
  2. Waarom waren de papieren niet ingevuld?
  3. wanneer gaat de garantie dan in?
  4. Gaat de garantie überhaupt wel in?
  5. Ze hadden net zo goed de krant van gister kunnen meegeven?
  6. De grijze dealer heeft waarschijnlijk wat blanco papieren via CH24 op de kop getikt?
2 likes

Volgens mij worden de papieren ingevuld als zij het horloge bij de officiele dealer aan de achterdeur kopen. Als je dus een horloge koopt als nieuw bij de grijze dealer kan het zijn dat er al een deel van de garantietermijn verstreken is.