Het Grote incoming topic. Deel V

Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Ziet er goed uit :ok_hand:

M’n juwelier heeft contact gehad met Seiko Nederland over mijn reservering/bestelling van de Seiko SRPG47K1 Seiko 5 Sports 140th Anniversary Limited Edition. Deze dus:

De uitlevering in Nederland wordt verwacht in juli/augustus. Het gaat om een beperkte oplage en er zijn al heel veel aanvragen. Ze zullen nog moeten afwachten of ze het model geleverd krijgen en houden mijn bestelling aan tot uitlevering medio augustus.
Nu dus maar afwachten en fingers crossed…

9 likes

Komt goed! Seiko limiteds zijn meestal niet zo lastig aan te komen en er zijn er genoeg doorgaans. :+1:

1 like

Hoop het, zie deze niet graag door m’n vingers glippen

12 likes

Limited met een oplage van 7k toch? Denk dat je een goeie kans maakt.

Heel tof horloge @Marcel_M. Wat mij betreft toch wel de mooiste Seiko 5 Sport tot nu toe.

Zeer gelimiteerd, 11.000 stuks. Volgens mij de grootste LE ooit in de geschiedenis van Seiko. :rofl:

2 likes

Leuk, ook de midsize?

Hij is binnen!!

32 likes

Ook bij de 2000 stuks limiteds. Je ziet ze altijd nog wel te koop bij de juwelier of online. Ik zou me er iig geen zorgen over maken.

Klein rekensommetjes. Er zijn 7 miljard mensen op de wereld. De meeste kunnen geen horloge betalen dus houden we het op 3 miljard. 18 miljoen mensen in NL. Dat is dus ongeveer een 160e deel. 7000/160 is 44. Dus er komen wss tientallen exemplaren naar NL voor een vrij niche product. Dan heb je een goeie kans. Allemaal maar een schatting natuurlijk, maar voor het idee.

2 likes

4 likes

Vergeet niet dat prijzen soms heel anders zijn in andere landen. Lagere importbelastingen bijvoorbeeld, lagere lonen voor verkopers die de bruto kostprijs drukken, lagere prijzen voor het vastgoed wat gekocht/gehuurd wordt.

Daarnaast, is 3 miljard die een horloge kan kopen leuk, maar het schijnt dat niet iedereen die en horloge kan kopen dat ook doet. Heel vreemd, maar ik denk dat de industrie het niet eens aankan als die 3 miljard één horloge koopt. Laat staan dat de helft daarvan los zou gaan zoals wij en er toch een paar tot heel veel aanschaft.

1 like

Zoals ik zei, het was maar een schatting. Ik denk dat Nederland inderdaad wel een groter wereldwijd seiko marktaandeel heeft dan 1/160e. Maar dat zou alleen maar betekenen dat er nog meer exemplaar naar NL komen dan in mijn voorbeeld. Je moet niet te hard in de marketing valkuil trappen, er zijn er wss meer dan genoeg. Dat was de moraal van mijn verhaal.

3 likes

Jij alleen hebt al 345 Seiko’s toch?

3 likes

En hij is binnen :star_struck:

31 likes

Héél mooi

1 like

En binnen!
Toch niet de zwarte (daar was wat mee…), maar de blauwe van @Rende overgenomen vandaag!

Happy!

25 likes

Mooi!

1 like

Prachtig! Je was me net voor. Ik had er al eentje in bestelling staan, maar de Zaratzu krijgers hebben eerst weer een zwarte gemaakt blijkbaar. Ik moet nog ff wachten.

1 like

Mooi hoor welkom bij de MM300 club :joy::ok_hand:t2:

1 like