Een Eterna zoek ik al lang, een vierkant(achtig) horloge ook. Liefst dan ook nog draagbaar zowel qua maat, staat als betrouwbaarheid. Over ruim een week is dat er allemaal .
(Foto van verkoper, uiteraard)
Een Eterna zoek ik al lang, een vierkant(achtig) horloge ook. Liefst dan ook nog draagbaar zowel qua maat, staat als betrouwbaarheid. Over ruim een week is dat er allemaal .
Volgens mij is die wijzerplaat wel iets te veel gepoetst, daar hoort denk ik toch een merknaam en type op te staan zoals bij deze:
Attent en scherp, daar was ik net over aan het mailen. Nog niets betaald en verzonden.
Wel balen joh.
Het schijnt dat op de vroege uitvoering nog geen tekst stond. Moet ik even uitzoeken, maar allemaal op een telefoontje. want onderweg
Ik twijfel altijd of ik andermans aankoop wel moet bekritiseren Maar zolang de koop nog niet helemaal rond is kan het soms nuttig zijn; succes met de afwikkeling
Naja… ook na de aankoop is het soms belangrijk om informatie te delen zodat je eventueel nog terug kan naar de verkoper.
Blijft lastig…
Eh ja klopt inderdaad
Dit komt op mij een beetje over als een broodje aap verhaal. Geen type op de plaat kan ik me voorstellen, maar helemaal geen merknaam lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Nope. BS uitleg.
Zo voelt het voor mij wel. Klinkt als een beetje een zoveelste vintage “boefje”.
Verkoper is iemand die veel Eterna heeft en verkoopt. Niet het type rommelaar volgens mij. Los daarvan kan ik het uitzoeken voor geld te storten. De wijzerplaat ziet er wel “ongepoetst” uit. Maar goed, bij twijfel niet doen zegt men wat ik in dit geval heel jammer vind.
Leen, neem het nu van me aan, het klopt niet, Eterna heeft NOOIT iets uitgebracht zonder bedrukking op de plaat, complete nonsens.
Tussen bekritiseren en attenderen zit een groot verschil.
Denk in dit geval dat het voor de potentiële koper alleen maar fijn is dat iemand een kritische noot plaatst bij de mogelijke aankoop.
Het is wel een rare verklaring toch? Er zijn wel 'misprinted" UG dials in omloop, waarbij een deel van het stempelproces niet is uitgevoerd. Maar die hebben wel een deel van de tekst (1 van de stempels, waren prints in verschillende kleuren), en er zijn er aantoonbaar meer. De hypothese bij die dials is dat het wellicht afgekeurde dials zijn, die later alsnog in omloop zijn gebracht na het omvallen van UG. Misschien is er zoiets bij Eterna ook gebeurd. Maar wat de status/verzamelwaarde van zo’n afwijkende dial is… blijft lastig.
Het is jouw keuze.
Dank. Koop blaas ik af. Helaas.
Denk dat je daar goed aan doet.
Als ik naar mijzelf kijk dan zou ik te allen tijde twijfels blijven houden als ik de koop wel door laat gaan. Daardoor zou ik nooit optimaal kunnen genieten van de aanwinst.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen Leen
Neis!
De gewone ‘Casioak’ is te groot voor mijn kleine pols (18cm). Vandaar dat ik gegaan ben voor de GMA-S2100, in het wit. En er is een stalen mod kit onderweg! (alleen kan dat nog wel een paar weken duren…) Laat de zomer maar komen!
Incoming Tudor Prince, hier bij @Menno023 om de pols gezien/ gehad die een hele mooie heeft, en kreeg m niet uit t hoofd ! Ben wel benieuwd hoe de 36mm gaat bevallen … Is mijn eerste horloge in deze afmeting ( normaal altijd rond de 40mm) Well see, ben benieuwd!