Mooie band, heb deze ook en moet de originele groene eens vervangen, zijn ze een beetje soepel?
Mooie aanwinst
Ik denk alleen een beetje te groot voor jouw
Die groene is ook wel mooi…
Daar kun je op basis van een wristshot weinig van zeggen; vertekent altijd enorm
Dat is zeker een feit alleen ken de horloges van @Vespaed en de pols daarbij en op basis daarvan is dat mijn conclusie
Vet!
Is mijn pols niet hoor. Maar gepast en de maat is prima hoor. Kleiner als mijn pam. 51mm lug to lug is mijn max, deze is ongeveer 50, mijn pam is 51.
Voor een sportieve chrono 41mm prima maatje mijn inziens.
Zo’n Tudor is 41 mm; je moet wel heel kleine polsen hebben wil je daar niet mee weg komen, zeker voor een toolwatch. Heb zelf 16cm polsen, maar 41 mm ga ik niet uit de weg (mits geen idioot lange lugs, maar dat heeft deze Tudor zo te zien niet).
Het is volgens mij vooral de dikte die sommige als storend ervaren.
Mijn Colt was ook 41mm maar droeg voor mijn gevoel kleiner dan de 39mm BB58.
De BB is 14.8mm toch?
14.4 volgens Hodinkee:
Dikte is wel een issue met veel automatische chrono’s, 14.4 valt me nog niet eens tegen moet ik zeggen. Een deel daarvan zit hem in het bolle glas, dus ik denk dat hij niet erg topzwaar is. Nooit om de pols gehad overigens
Die gaat jou perfect passen Ed
Sorry je hebt gelijk. Ik dacht het het ging om de gewone BB in 41mm. Want die vind ik absurt dik voor een horloge zonder complicaties, behalve de tijd.
Da’s wel een dingetje met metalen banden inderdaad, daarom draag ik die altijd wat losser; ik moet op z’n minst m’n pink tussen de sluiting en m’n pols kunnen steken, anders zit het te strak.
Fijnverstelling is dan al heel wat, ik heb de nodige horloges die je alleen met hele en halve schakels op maat kunt maken. Die zijn dus bijna nooit op ideale lengte
Ongeveer gelijk. De chrono draagt wat kleiner dan de Gmt vond ik. En ook die kon als sportief horloge prima. Hier 17.2cm schoon aan de haak maar redelijk plat dus nog een aardige oppervlakte om het horloge lekker te laten rusten😅
Ik draag tot 42mm zonder problemen. Ik heb vorige week de nieuwe big pilot 43mm gepast en dat was wel limiet moet ik zeggen😅
Laat maar komen die NA🥳
Zo’n pilot is 90% wijzerplaat en oogt daardoor denk ik gelijk een stuk groter dan een chrono met tachymeterbezel. En de lugs lijken me ook langer
Veel plezier alvast met de NA
Dat was exact de reden dat ik de vintage Seamaster 300m heb verkocht. Zo irritant dat je geen kant op kan met zo’n band.
Ik heb vrij veel horloges dus ik wissel vaak. Voordat ik me er aan begin te irriteren ligt hij alweer terug in de box
Maar geen fijnverstelling vind ik echt wel een minpunt, dus bij nieuwe aankopen kijk ik daar wel naar.
Volgens mij biedt Christopher Ward trouwens de “goedkoopste” horloges aan met snelverstelling op een metalen bracelet. Toch nog maar weer eens een C60 of C63 overwegen
Mooi, maar januari ‘22?
Worden ze gezaaid en moeten ze nog groeien?
Sterkte met de wachttijd!
Na wat commentaar komen er nog wat kleine aanpassingen. Voor je het weet is het zover. Ik heb geduld. Alletijd.