heel geslaagd, beetje vintage vibe
20 x 699 euro. Lekker bezig kerel
Oh fuck per abuis in dit topic gereageerd. Had een PB moeten zijn. Lekker zo’n nachtdienst
Maar heb er inderdaad 20 besteld (niet voor mijzelf) maar mijn vriendin en ik hebben er nu wel 5 daarvan in gebruik. De rest is ook erg tevreden over de overige 15 stuks. En ze zijn geen 699 euro zoals hierboven wordt gezegd.
Allemaal leuk en aardig maar die automaten van jou hebben toch geen watchwinder nodig met die enorme powerreserve…
Ik vind een watchwinder ook nog een lukuk en alleen maar handig voor een calender en/of maanstand horloge.
100% mee eens… maar dan nog blijven het lelijke, lompe dingen… Als er nu ergens een bescheiden modelletje te koop zou zijn, dan zou ik het nog overwegen. Die maanfase-horloges zijn een drama om goed te zetten inderdaad
Zeker geslaagd!
Helemaal mee eens! Ik las vanmiddag op HF een comment van iemand die Certina een ‘net-nietmerk’ noemde. Imo is dit niet terecht. Certina is gewoon een pretentieloos, maar kwalitatief goed en scherp geprijsd merk, met een interessante historie en echt leuke modellen.
Het Powermatic uurwerk vind ik een solide uurwerk met de 80 uur power reserve
De DS functionaliteit ook super voor dit prijs niveau
Niet alle modellen hebben mijn aandacht maar de Heritage lijn zeker
De nieuwe versies van de PH200M zijn prachtig, zeker de blauwe uitvoering
De nieuwe 38mm Action Divers zijn zeker prachtig
Ik ben heel tevreden met mijn 3 Certina’s
Zou graag de orange PH500M toevoegen voor de zomer
Heb net zoveel fun met/van mijn PH200M als van mijn duurdere horloges van Zenith/Omega
Kortom lekker tegendraads en voor beperkte groep HF liefhebbers
Vind ik prima overigens die net-niet merken
Als het een beetje meezit heb ik vier incomings in 24-48 uur.
- Squale Onda Azzuro
- Timex Reissue 1978
- Omega Seamaster Watchco
- en nog een inruil op de Oysterquartz
Hoe bedoel je “ik ga rustig aan doen in 2021”?
Ja, lekker hè?
Dat was ik.
Was geen kritiek op Certina hoor, hoewel ik het wat ongenuanceerd had opgeschreven. Ik vind vintage Certina’s vaak prachtig, maar mis de beleving bij de nieuwe modellen. Daarbij ging het dan om de vergelijking met een, wat mij betreft, mooier horloge zonder heritage met vergelijkbare specs die goedkoper was. Ik zou dus nooit ‘extra’ betalen voor het merk Certina. Als het gewoon een top horloge is voor een eerlijke prijs dan maakt het me weer niks uit dat het een Certina is.
Zo heb ik ook een Mido en een Longines. Voor anderen zijn dat ‘net-niet’ merken waar ze geen beleving bij hebben: prima. Voor mij zijn het tophorloges die voldoen aan mijn verwachting voor een topprijs
Shit, was aan het sparen voor die Oysterquartz, zou nog maar een paar maanden duren hoor…
Lekker bezig! Stuk voor stuk erg leuk!
Hoe bevalt die topper van een Timex?
Thnx. Hij is stukken leuker dan de OQ
Hahah nee joh voor het geld is het een geinig ding. Leuk formaat met 38mm en 20mm lugs.
Allemaal dezelfde stal
Longines is ook value for money idd
Mido doet me weer weinig
Staat leuk joh, op zo’n nato. Waar heb je hem gehaald?
Heel erg mooi!