Prachtig
LM’s zijn leuk! Ik was verrast over de prijs/kwaliteit verhouding, in positieve zin.
Bij mij is ie vertrokken destijds naar @Tinuske omdat ik hem enigszins saai vond, ik miste contrast.
Of andere vintage Seiko zijn ontzettende value for money.
Dat is voor eigenlijk al die vintage seiko’s wel… bijna uitsluitend witte platen.
Dat vind ik wel jammer. Of meteen van die schreeuwerige uitvoeringen. Een mooie King Seiko met een plaat met contrast lust ik wel. Om waarschijnlijk nauwelijks te dragen, dus ik bespaar me de moeite.
Maar wel met een gave linen dial👌🏻
Ik draag 'm eigenlijk te weinig. Moet nog een schakeltje uit de band halen ook. Maar is gewoon een prettig horloge. Geen conversation starter, maar ik kan er zelf goed naar kijken.
Bauhaus heeft een prachtige.
Een van de weinige ouwe seiko’s met een niet witte (al dan niet sunburst) plaat. Of je hebt gelijk, ze gaan vaak te funky.
Ik heb nog een blauwe 7000, die is ook wel ok… maar al een halve vanac.
Je hebt gelijk, het feit dat het een linnen is, maakt een hoop goed.
En voor een goede prijs gekocht, zie ik.
Linnen doet t niet zo voor mij … vind het net te vaak echt een tikje opa en oma, wellicht omdat mijn opa en oma vroeger van die tafeltjes hadden
Ieder het zijne natuurlijk. Vind het wel leuk om erbij te hebben. In dit geval ‘maakt’ het het horloge. Zo vind ik de Mosaic-plaat van Tudor ook mooi (de zilverkleurige althans).
Deze beauty van @W_G overgenomen en gisteren binnengekregen:
Heb hem meteen op een Barton Elite Silicon gezet die gisteren ook binnen
kwam.
Was vorig jaar tijdens mijn vakantie denk ik. Ik heb je dit jaar nog in kunnen houden. Al heb ik wel geïnformeerd naar een horloge. Onbeantwoord tot op heden.
Klopt, zat je niet in Zeeland op de camping?
Dan was het bod te laag.
Er zijn ook heerlijke Seiko’s met wabi sabi platen te krijgen als je een beetje zoekt. Okay, je moet er van houden maar saai is het allerminst:
@Tinuske @SwedishChef @Ruud ik heb de LM ook een beetje gekocht omdat ik mijn Seikomatic yacht master mis, die ik een tijdje geleden heb verkocht:
Heerlijk horloge (liep niet heel erg op tijd maar ja) met de mooist geïntegreerde kroon die ik ooit heb gezien.
Ik houd niet van wabi sabi.
Ook mooi spul.
Eens met Ruud.
Perfectionisten

Ook mooi spul.
Ja ik ben nog niet helemaal bekend met hoe al die Seiko dingen samen hangen: seikomatic, king, grand, lord matic,…