Dat is het ook…
Zo’n logo met duiker helm en die patenten aangegeven, etc. Juist ja.
Rectificatie: koop is niet doorgegaan. De als mint omschreven dial bleek geen mint dial te zijn.
Er zaten een aantal oneffenheden op.
My OCD said no go
Ik was vrijdag met wat vrienden in Amsterdam en de verkopen kon langs het restaurant lopen waar we zaten. Heb hem bij overdracht vriendelijk bedankt.
Heb nu wel een heel kek 19-16mm bandje voor niets gekocht
Welkom bij vintage… Wat zag je zitten dan?
Gewoon een ander dressy horloge kopen met 19mm lugs
Een roestplek(?) en niet egale verkleuringen. Voor zijn leeftijd nog steeds heel netjes maar ik ben een raar beestje. Eigenlijk een zeur… voor die 450 euro had ik een perfecte Lord Marvel gewild.
Hij heeft ook plaatsgenomen naast zijn 20mm vriendjes.
Troost je, ik heb ook nooit een helemaal cleane kunnen vinden. Vraag me af of ze bestaan haha
Ik heb er helemaal geen van dat model. Maar ze zijn er opzich wel in heel goeie staat.
Deze had wel een hele scherpe kast. Heb nog even gedacht aan kopen en het laten aanbrengen van kunstmatige sproeten/spikkels. Maar daar is zo’n horloge niet funky genoeg voor.
Al een tijdje op zoek naar een leuke aparte dresser. Kom op diverse merken uit, maar mag ook niet al te duur worden.
Ik ben een man van de duikhorloges en heb een paar dressers van mindere goedkopere kwaliteit zeg maar.
Nu al een tijdje mijn zinnen gezet op een Seiko presage en ja hoor kwam de Blue Moon tegen. Poh wat een gaaf horloge. Wordt morgen bezorgd maar ben morgen niet thuis. Balen, balen balen. Nou dan donderdag maar afhalen
We zullen het meemaken. Maar apetrots en blij dat ik de knoop heb doorgehakt.
Heb je er direct twee gekocht dan?
Haha nee, ik heb vroeger wel een neppe gehad. Zo is mijn horlogehobby ooit begonnen. Was een deel van de erfenis van mijn opa. Dacht dat die echt was. Ben toen gefascineerd geraakt en op onderzoek uitgegaan naar het type, waarde etc. Zo in de horlogehobby verzeild geraakt.
Toen ik er achter kwam dat die nep was heb ik hem weggegooid en besloten dat ik op een dag een echte zal bezitten. Op dat moment (meer dan 10 jaar geleden) was ik financieel niet in de positie en kon ik me ook niet voorstellen hoe het zou zijn zoiets te kunnen kopen. Ik kom niet van een welgestelde achtergrond. Een rechtenstudie en inmiddels goede baan verder ben ik nu wel in de positie.
Hoewel ik inmiddels mooie horloges heb, bleef het Rolexgevoel nog een beetje knagen. Dit jaar een mooie mijlpaal zakelijk behaald en ook een 2e kindje op komst vond ik het een mooie gelegenheid de cirkel rond te maken en nu toch eens een Rolex aan te schaffen!
Goed gedaan!
En die echte die komt, die is geweldig!
Wat wil je weten?
Vertel… precies de maat van mijn Fois