Het Grote incoming topic Deel VII

AHA dus je bent wel Turks. I knew it.

Bah, akelig veel van dat volk op HF.

6 likes

We kunnen ondertussen onze eigen crew opstarten hier.

Gastarbeiders… yeah sure. Blijf rustig hangen hoor.

2 likes

Het Grote incoming topic.

Brace yourselves, the Ottomans are incoming. :slight_smile:

1 like

Het Grote outgoing topic

Vroeger was alles beter. Er was zelfs een outgoing topic.

2 likes

Wanneer komen we bijeen broeders :smiley:. Op gepaste afstand ofcourse. Trouwens volgens mij ben ik the odd one out met mijn Seiko collectie onder jullie :stuck_out_tongue:

1 like

Gek. Wat maakt anderen die zich identificeren met het moederland van hun opa, oma, soms zelfs overgrootmoeders/overgrootvaders of ouders, meer broeders als kennelijk alle Nederlanders waar je waarschijnlijk sinds je geboorte al tussen woont, leeft en van alle faciliteiten hier geniet? Gewoon vanuit filosofisch oogpunt vind ik dat echt mateloos interessant.

3 likes

Speciaal voor jou

18 likes

Nice sarx045. :+1:

Leuke horloges! :slight_smile:

1 like

He bah, nog een Turk. Lijkt met de jaren 50 hier, een overvloed aan Turken.

1 like

Het is en blijft iets bijzonders. In Nederland ben je geen Nederlander en in Turkije ben je geen Turk. Gelukkig maakt het voor horloges niet uit waar je vandaan komt en kunnen we er heerlijk van genieten.

Oh ja

14 likes

Dat lijkt me vervelend, want op die manier hoor je nergens bij (behalve bij je “eigen groep”). Maar is het niet uiteindelijk hoe je jezelf identificeert? Als je op fora blijft zeggen “hee, nog een Turk”, blijf voor je voor Nederlanders een Turk.

Ik heb zelf familie in Amerika en Aruba, maar beide claimen na twee generaties geen Nederlander meer te zijn. Wel afkomstig van, maar ze zijn het ook echt niet. Cultureel verschillen ze ook echt. Wellicht is dat voor Turken uit Turkije ook zo?

Zeker. En jullie zijn gezellig, dat is het belangrijkste :slight_smile:

4 likes

Net binnen en zo mooi lijkt een beetje op mount Fuji,

deze kast noemt men ook wel de vulcano, nos, alles orgineel en geen krasje erop. De mannelijke versie draag ik zelf vaak.

7 likes

Haha ja, vanaf hier is dat makkelijk praten. Ik geloof niet dat de eckte Turken heel blij zijn op dit moment.

Coole chrono wel. Ik vind die Melonkleuren vet, Valjoux uurwerk?

9 likes

Deze als gokje voor prikkie gekocht. Eerste indruk valt niet tegen! Kroon niet origineel en wat krasjes op het glas, maar de plaat lijkt origineel en hij windt lekker op!

12 likes

Het is echt grappig want er zijn hier leden waarvan bijna niemand weet dat ze Turk oid zijn.

Ik snap het ook niet zo goed. Ik had een Kroatische vriendin maar no way dat zij contact zocht met ander Kroaten hier. Vergis je niet, niks mis met haar nationalistische gevoelens maar ze koos haar vrienden niet op basis van afkomst maar op basis van overeenkomstige interesses etc.

Wie heeft me nu eigenlijk weer deze discussie in gelokt?! :rage:

2 likes

Ik ben zelf hier geboren, maar mijn ouders zijn in Turkije geboren. Waar zij zich als ‘echt’ Turks identificeren, heb ik dat niet. Ik ben een Nederlander met Turkse roots. Je wordt echter continu geconfronteerd met, waar kom je echt vandaan? Waar zijn je ouders geboren? Ben je daar geboren? Wat spreek je goed Nederlands… De helft van mijn klanten (meestal gepensioneerde oud ondernemers) zijn altijd verbaasd dat ik Turks ben. "Aan de telefoon had ik het echt niet geraden. " Als ze mij vragen waar ik vandaan kom zeg ik standaard Schiedam. Als reactie hoor ik altijd, ja maar waar kom je echt vandaan. Vooral de oude generatie heeft dit.

Ook al ben ik hier geboren, heb een Nederlands paspoort en ben een Nederlander, volgens velen ben ik niet echt een Nederlander. In Turkije is het juist andersom. Daar ben je geen echte Turk, maar een Nederlander :grin: Ach, het zal mij een worst wezen. Ik ben niet en voel mij niet gediscrimineerd en heb het beste van beide werelden.

35 likes

Ik ben er van overtuigd dat ‘wij’ dat inderdaad in stand houden.

Zeker. Ik ben zelfs een klein beetje jaloers!

2 likes