Het Grote incoming topic Deel VIII

Imo wel in verhouding. Was in de '60s ook de maat, bij dezelfde kastmaat en ook als je bedenkt dat de 1521, met een kastmaat van 42mm, 20mm lugwidth heeft. Maar ieder z’n ding natuurlijk.:+1:

2 likes

Ziet er goed uit, ik hou wel van Arabic numerals voor de afwisseling. Die hou ik in de gaten!

1 like

Beetje teveel sub hommage voor mij… maar wel een hele prima diver.

Deze:

De laatste dit jaar, tenzij er een Seamaster of Speedmaster op mijn pad komt die ik niet kan weerstaan.

15 likes

Mwah, kastvorm is echt wel heel anders dan een Submariner case. En ook qua wijzerplaat, bezel, wijzers en band heeft ie toch echt wel een heel eigen look, vind ik. Is ook gebaseerd op een Squalemodel uit de jaren '60. Nee, ik denk dat weinig mensen zullen denken dat je een Sub draagt, wanneer je met je Super Squale rondloopt. Dus deze kun je gewoon veilig dragen. Kans op beroving is, denk ik, klein. :wink:

18 likes

Mooi ding zeg! Die hou ik in gedachten. Ideaal voor dagelijks gebruik.

1 like

Zwarte bezel en plaat en verder een stalen diver. Ik vind t net een sub.

Heeft ook wel sla vibes met die rechte lugs.

O.k., dan verschillen we daarover van mening. Maar geen probleem. :+1:

Meh, net andersom dus. De Super Squale was er eerder dan de 62MAS van Seiko, waarop de SLA gebaseerd is. Dus de 62MAS en huidige SLA en SPB van Seiko hebben Squale vibes. :nerd_face:

1 like

Very nice!
En stukken unieker dan de zoveelste Rolex Submariner

8 likes

Nineties goodness…. maar dan nèt anders! Breitling Chronomat Yachting!

Geborstelde in plaats van een glimmend gepolijste kast, een schijfje in zwart, oranje en blauw dat aftelt naar de start van een Regatta in plaats van een reguliere chrono minutenteller, neon oranje chronowijzer.
Can’t wait!

9 likes

39 likes

Ah jij hebt 'm 🤸💪

2 likes

Yes! Jij bent de bron geloof ik?

2 likes

Sorry :joy:

2 likes

Oops, I did it again :relaxed:

57 likes

Heel gaaf :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Dank je, vind ik natuurlijk ook. Hij bleef maar terugkomen in mijn dromen. Daar moest ik natuurlijk wat mee doen, je moet de betekenis van dromen niet onderschatten :joy:

Ik kijk er enorm naar uit. De sector dail, de zilveren plaat, de geblauwde wijzers. Heerlijke vintage maar met een modern uurwerk. Best of both worlds.

5 likes

Precies wat ik er ook gaaf aan vind; prachtige jaren 30 stijl, en dat gecombineerd met een handwinder uurwerk :smiling_face_with_three_hearts:
Succes met wachten :grin:

1 like

23 likes

Gaaf! Ben benieuwd naar je eigen foto’s later.

1 like