Als jouw vraag een reactie op mijn tekstje is kan ik je zeggen dat het met een kwinkslag geschreven is.
Ik ben zelf groot liefhebber van de super kwaliteit, de marketing, de ontwerpen etc etc van The Crown. Het ‘probleem’ zit ‘m voor mij in het ‘makkelijk scoren’, het dragen van dit merk door mensen, met alle respect, die niet verder kijken / weten dan dit merk. ‘Even een Rollie kopen dan weet iedereen in ieder geval dat ik een zekere kapitaalkracht heb’, zoiets. Daar heb ik niets mee. Met alle respect, nogmaals.
Persoonlijk word ik liever gecomplimenteerd met een Grand Seiko, mijn Octo Finissimo of mijn Ming, bijv, dan met een Rolex. Zeker ook omdat me in het laatste geval altijd de lichte angst bekruipt dat eea mij wellicht op dat moment ook afhandig gemaakt kan worden door de degene die het gesprek begint ….
Een groot lulverhaal ophangen en afsluiten met ‘je moet het allemaal niet zo serieus nemen’ is een ware kunst. Misschien moet je het wat minder serieus nemen. En mooie Ming trouwens!
Geen idee. Ik volg je verhaal helemaal en deel je mening grotendeels. Ik heb in een winkel gewerkt die Rolex verkocht en kan bevestigen dat 70-80% van de kopers nog niet voor 10% door had wat ze nou daadwerkelijk kochten, maar hé, het is een Rolex. En die naam en status was de enige 10% waar het hen om ging
Bedoelde het niet lelijk hoor, maar je verteld een uiteenlopend verhaal over liever gecomplimenteerd worden met X dan met Y en sluit af met ‘dat je het allemaal niet zo serieus moet nemen’. Daar zag ik wel ironie in, en bovendien is het vrijdag!