Het Grote incoming topic Deel X

Je geeft zelf het antwoord al zo’n beetje.

Als jouw vraag een reactie op mijn tekstje is kan ik je zeggen dat het met een kwinkslag geschreven is.

Ik ben zelf groot liefhebber van de super kwaliteit, de marketing, de ontwerpen etc etc van The Crown. Het ‘probleem’ zit ‘m voor mij in het ‘makkelijk scoren’, het dragen van dit merk door mensen, met alle respect, die niet verder kijken / weten dan dit merk. ‘Even een Rollie kopen dan weet iedereen in ieder geval dat ik een zekere kapitaalkracht heb’, zoiets. Daar heb ik niets mee. Met alle respect, nogmaals.

Persoonlijk word ik liever gecomplimenteerd met een Grand Seiko, mijn Octo Finissimo of mijn Ming, bijv, dan met een Rolex. Zeker ook omdat me in het laatste geval altijd de lichte angst bekruipt dat eea mij wellicht op dat moment ook afhandig gemaakt kan worden door de degene die het gesprek begint …. :sweat_smile:

Maar als horlogeliefhebber kun je uiteraard niet om dit merk heen.

Ik heb zelf eea aan vintage en modern.

Maar neem het allemaal niet al te serieus hè mensen, het zijn maar klokkies :grin:

16 likes

Een groene smooth bezel date just zit er niet in de komende tijd, dus deze

41 likes

Een groot lulverhaal ophangen en afsluiten met ‘je moet het allemaal niet zo serieus nemen’ is een ware kunst. Misschien moet je het wat minder serieus nemen. En mooie Ming trouwens!

2 likes

Prachtig

1 like

Zooooooo hee

In m’n, al zeg ik het zelf, substantiële verzameling zitten meer merken niet dan wel….

Waar heb ik dit aan verdiend? :grin: Dit is toch een forum. Daar is het toch voor (?) :grin:

Geen idee. Ik volg je verhaal helemaal en deel je mening grotendeels. Ik heb in een winkel gewerkt die Rolex verkocht en kan bevestigen dat 70-80% van de kopers nog niet voor 10% door had wat ze nou daadwerkelijk kochten, maar hé, het is een Rolex. En die naam en status was de enige 10% waar het hen om ging

4 likes

Ik vind dit mathematisch erg complex.

7 likes

Bedoelde het niet lelijk hoor, maar je verteld een uiteenlopend verhaal over liever gecomplimenteerd worden met X dan met Y en sluit af met ‘dat je het allemaal niet zo serieus moet nemen’. Daar zag ik wel ironie in, en bovendien is het vrijdag!

1 like

Ik begrijp hier nog geen 10% van. :blush:

1 like

Rolex is=

10% naam en prestige
20% historie
30% technische/mechanische ontwikkeling
20% onovertroffen draagcomfort
20% design(evolutie)

Zoiets? :slightly_smiling_face:

Aan bovenstaande cijfers kunnen geen rechten worden ontleend. Alle percentages zijn onder voorbehoud van druk-, en typefouten. :wink:

2 likes

Aha. Bovenstaande kwam enigszins verward over.

Overigens denk ik dat bij Rolex voor 90% naam en prestige als koopargument geldt.

5 likes

:heart:

deze is echt geweldig :+1: :+1: :+1: :+1: :+1:

1 like

Ik heb ook (een half jaartje) in zo’n winkel gewerkt :slight_smile:

1 like

3 likes

Welk merk is dit?

1 like

Heel mooie!

1 like