Het Grote incoming topic Deel X

Je schrijft Omega verkeerd. :joy:

2 likes

Oepssss :grin:

1 like

Niet verwacht dat ik deze nog te pakken zou krijgen. Maar hij zit vanaf heden in de collectie. :grin: :clap:

39 likes

In 2020 en 2021 heb ik een aantal keren de gok gewaagd om rechtstreeks uit Rusland een paar Vostoks te bestellen, eerst via Meranom, dat vrij prijzig is (voor Russische begrippen) en vaak populaire modellen niet op voorraad heeft, daarna bij Vostokinc, goedkoper en beter gesorteerd. Na twee, drie weken werden ze keurig verpakt afgeleverd, geen enkel probleem.
De horloges zagen er op het oog leuk uit,

Dit was zonder meer de mooiste (Teddy B op Youtube kwam bijna in zijn broek van enthousiasme), ze liepen en deden wat ze moesten doen, maar je gaat je op een gegeven moment toch storen aan het een ander (nee, hoor niet aan de wiebelkroon), de korte wijzers, de slechte gloeimassa, de makkelijk verschuivende duikringen, de matige afwerking, stijve, harde, onwillige banden (zowel leer als rubber) en de haren- en tranentrekkende metalen banden en sluitingen. En de datum verzetten na stilstand, jemig-de-pemig…Dus uiteindelijk allemaal verkocht (met een bescheiden winstje, dat wel; een zelfs aan een in Nederland woonachtige Rus).
Maar van die éne, daar heb ik toch wel spijt van. Dus gisteren maar weer eens op de site van Vostokinc rondgeneusd (en ja, mijn klantprofiel bestond nog, met keurig de bestellingen geregistreerd). De prijzen zijn vrijwel onveranderd: 5200 roebel (nu 51 euro), 1000 roebel verzendkosten, dus voor nog geen 65 euro… Toch maar even met ICS gebeld en ja hoor, creditcardbetalingen aan bedrijven in Rusland worden volgens de allervriendelijkste dam geweigerd. Aan de ene kant was ik daar wel blij om, want in deze tijden iets uit Rusland halen…tja, dat voelt toch ergens als not done.
Gelukkig op Chrono24 een Poolse handelaar (of zijn het er zelfs twee) gevonden die mijn wens kon vervullen. Sinds Polen is overvleugeld als stoutste jongetje in de EU door Hongarije en weer netjes in de pas loopt, kon ik zonder al te veel wroeging toch weer een Vostok naar het vrije westen over laten komen. Het wordt nu echter deze, die ik net wat frisser vond:

11 likes

Zou me er niets van aantrekken.
Doet niemand immers.

Lekkere Vostok! :fire::100:
Veel draagplezier.

3 likes

Jaa, klopt ook wel, maar toch. Als 't ie nergens anders te krijgen was geweest had het bij Vostokinc via een bankoverschrijving gemoeten op een banksite die verder geheel Russisch is, dus dan had ik het wel uitgesteld tot nadat Oekraine gewonnen zou hebben :face_with_peeking_eye:

1 like

Het Japanse pakketje is binnen met de limited (600 stuks) SBPX151. Het doosje is ook speciaal ontwerp voor deze uitgave. Hij is leuk maar nog niet helemaal overtuigd of hij mag blijven :grin:

22 likes

Mooi dial, maar de indices indeling met korte stukjes voor en achter de indices begrijpt ik niet helemaal. En het verschil in lengte.
Heb daar enig verklaring voor ?

1 like

Ik was zelf ook wel benieuwd maar volgens de website van een retailer is dit de achtergrond: ‘ The large, shining indices at 4, 8, and 11 o’clock are designed to resemble Altair, Deneb, and Vega, the stars that represent Hikoboshi and Orihime in the Tanabata legend’.

2 likes

So the dial and indices are referring to the stars and moons of the milky way :milky_way:. :+1:

3 likes

Klopt inderdaad! Die kleine diamant achtige dingetjes moeten sterren voorstellen.
In mijn eerdere post moest ik Google translate erbij halen:

3 likes

Met deze achtergrond info is het ontwerp van de wijzerplaat makkelijk te interpreteren. :+1:
Voor een L.E. en S.E. is die gunstig geprijsd. :+1:
Congratulations with this beautiful piece. :+1:

1 like

Heel mooi alleen de Romeinse cijfers vind ik iets minder.

Heerlijk

Stoer ding.

Schoonheid.

Tof

Grappig.

Netjes.

4 likes

Ultra slechte foto, wellicht incoming morgen :face_with_monocle:

19 likes

Zeg dan gewoon incoming. :smiling_face_with_tear::face_holding_back_tears:

Gefeliciteerd.

1 like

Het hart heeft al besloten maar het verstand is het er nog niet helemaal mee eens :joy::heart_eyes:

4 likes

Verstand?

Kan je me vertellen wat dat is?

1 like

En waar te koop?

1 like

Deze:

Voor deze:

21 likes