Leuk!
En ook al denk ik het antwoord te weten: Quartz of Automatic?
Quartz, omdat ik het vooral voor de typografische look doe. Ik zocht al een tijdje naar iets geks/vrolijks. Gokje gewaagd
Ik dacht eerlijk gezegd de automatic, ook vanwege de kast (35 of 39mm). Anyhow, lekker quirky horloge. Congrats
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb maar het is weer eens tijd om een nieuwe aan de verzameling toe te voegen.
Bij Jaap een mooie Junghans Meister Mega aangeschaft.
Volgende week om de pols
Eerste impressies?
De dial is mooi afgewerkt. Waarschijnlijk is het een stempelreliëf, maar het zit er zeer strak en scherp in. De kleine seconde heeft ook een cirkelreliëf, al is dat op deze foto slecht te zien, en heeft tevens een gepolijst randje. Ziet er top uit voor deze prijsklasse.
De kroon hebben ze wat langer gemaakt, waardoor die nu wat gemakkelijker te bedienen is.
De bracelet heeft bredere PCL’s en tapert een stuk minder dan z’n voorganger. Dat vind ik eerlijk gezegd jammer. Ik denk dat de smallere band hier beter op zou staan. Hij heeft nu een vlindersluiting zonder micro adjust. Moet hem nog op maat maken, dus fingers crossed
(er zitten wel 2 halve links bij). Daarentegen is de sluiting van beduidend betere kwaliteit. Niet meer geperst zoals die van de originele tsuyosa’s, en mét quick release knopjes.
Al met al dik tevreden en met die Siebel-actie voelt het bijna als diefstal.
In mijn zoektocht naar een nieuw horloge waar ik mee op reis kan zonder me al te veel zorgen te maken vinkte deze alle boxes aan. Op staal en de canvas erbij gekocht. Perfecte maat en lekker toolish. Nog even geduld

Heel tof deze! Vinkt ook voor mij een heleboel af, maar heb nu niet echt plek in de collectie voor een GMT
Prima zomerhorloge denk ik, want ze zijn heel licht. @Cricket33 heeft een zwarte. Die heb ik wel eens kunnen bekijken. Leuke gimmick.
Mooie en goede keuze
Staat bij mij ook al langer op het lijstje om eens te proberen
Veel draagplezier
Dankje! Kan niet mis zijn denk ik, met die afmetingen
En na zo’n zonnig weekend heb ik gemerkt dat ik dringend nood heb aan een no nonsense horloge waar ik weinig mee moet uitkijken. Het moest wel een Seiko duiker zijn dus
Ja dan heb je een prima keus gemaakt methinks.
Prachtig!
Dank! Als 'ie eenmaal gearriveerd is, alles blijkt in orde en hij zit om de pols, dan verdient deze 38.5mm Aqua Terra quartz wel zijn eigen NA topic…
Absoluut.