Het Grote incoming topic Deel XI

Mooie Seiko, nu kan het lange wachten beginnen :grimacing:

Er is van deze ook een Datsun uitvoering

14 likes
1 like

Pre-order op Seiko.nl

1 like

Foto’tje van het internet, maar een SBGX097!

20 likes

Mooi vooruitzicht! Heel benieuwd naar je uitgebreide NA :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vanaf volgende week een Havaan Tuvali voor mij in productie. Voor wie het merkconcept niet kent: geborgen en opnieuw opgekalefaterde en afgewerkte NOS onderdelen (hier: kast, bracelet, wijzers, uurwerk) met een met de hand gemaakte wijzerplaat. Het resultaat van deze Broadway 35 vond ik direct zo charmant en lijkt subliem divers draagbaar. Broadway refereert hier niet naar het iconische font uit de jaren '20 (dat is opgebouwd rondom een verticale of diagonale dikke streep), maar ik vind dit font mogelijk nog stijlvoller. Ook mooier bijvoorbeeld dan in een stilistische rivaal rondom een vergelijkbare prijs: de Vario Empire (niet de hand gegraveerde laatste versie). Een beetje opulente glans van de goud-brons gepoederde ringen in jaren 70 geometrie en informeel gegrond door de contrastrijke zwarte gezandstraald wijzers met een vers oplichtend streepje. Het zal mijn scheve blik op de wereld zijn dat ik hier wat in zie (nu ja, maker Eric Yeh duidelijk ook).

We gaan het zien, want dit kost wel enkele weekjes. Misschien niet op tijd voor de voorgestelde Microbrand GTG/Samenkomst.

22 likes

Een horloge dat ik al verschillende keren had bekeken maar dat ik nét iets te duur vond… Kost normaal rond de 1600 euro, maar heb een nieuw exemplaar op de kop kunnen tikken voor net iets meer dan 1100 eurootjes…

Bij dezelfde winkel ook nog deze besteld, eveneens met korting…

En omdat het vakantie is en we geen dure reis maken dit jaar :

Ik durf nu wel te zeggen dat het voor dit jaar welletjes is geweest :blush:

40 likes

Ah, het geld brandde in je beurs :sweat_smile:. Mooi vooruitzicht!

2 likes

Mooi spul, maar je gaat weer loeihard :smiling_face:

1 like

Heb redelijk wat verkocht onlangs, dus heb beetje speelruimte :grin:

1 like

snackie

25 likes

De 3 horloges zijn vandaag aangekomen…

De Alpina en de Timex… prachtig, heel blij mee !

Maar de Seiko ‘tank’… totaal mijn ding niet, maar dan ook totaal niet. Gaat vandaag nog terug…

En waarom niet? Voor mij juist het leukste horloge van de 3.

Mja, smaken verschillen…

Ik zag er initieel wel iets in maar het stond gewoon helemaal niet mooi aan mijn pols. Mooi horloge in het doosje en op foto, maar aan mijn pols een totaal andere kwestie.
Zal wel iets met de verhoudingen en de kastvorm te maken hebben. Het is in elk geval al retour gestuurd !

3 likes

Een re-buy. Nieuw deze keer…vanuit :jp:

36 likes

Tof! :heart_eyes:

Japan heeft zoveel moois op horloge gebied.

1 like

Titanium toch?

1 like

Indeed. Duratect…zelfs. :muscle::+1:

En quick adjust in de sluiting. :ok_hand:

1 like

Zo nou…absoluut. :ok_hand:

1 like

Goede keuzes hierboven. Durf zelfs te stellen dat ik als (vakantie)duiker niet meer nodig heb dan een Citizen titanium.

Mocht deze kapot gaan oid komt er weer een soortgelijk model.

21 likes