Hee! Toch gedaan… Heh. Ik zei nog zo dat ik niet de man was om het uit je hoofd te praten. Top horloge! Alvast gefeliciteerd, man!
Erg knappe Tudor!
Weet je wat die patina op de datumschijf is?
Geen kritiek hoor, ben vooral nieuwsgierig
Heb ik je een hoop geld bespaard!
Tof zo’n LM101
Welk merk is dit?
Haha dit is de Thomas Earnshaw Beaufort
Dat is wat vuiligheid evenals dat de datumschijf zeker wat “vlekken” vertoont. Ondanks dat ik geen fan ben van patine, vind ik het op deze datumschijf net alsof je een inkijkje krijgt in een “oude ziel”. Voor de rest ziet het horloge er namelijk bijna NOS uit.
Heb het horloge ontvangen maar het verliest ruim een minuut tijd. Zit nog even in dubio om langs de horlogemaker te gaan (en te kijken of afregelen helpt, danwel beoordeling dat het horloge een complete service nodig heeft). Nb de verkoper kan het horloge terug nemen voor reparatie of refund. Zodoende ook nog geen foto’s gepost. Echter, het horloge is schitterend en staat uitstekend op mijn 17,5cm pols ondanks een 34mm kast.
Geen horloge maar wel gerelateerd, quartz tester van Ali om m’n oude quartzen te kunnen afregelen.
Tip van @VmaxNL
Goed idee! Zit er een fatsoenlijke handleiding bij?
Geen idee, meestal niet het sterkste punt van Chinese spullen. Maar anders genoeg filmpjes op youtube.
Dank en gevonden. Hij komt ook in mijn mandje.
Dit denk ik. Als de prijs goed was, zou ik gewoon een service doen. Het is een knap ding!
Misschien kun je met verkoper afspreken om een deel van die service te verhalen ipv terugsturen voor reparatie?
Tien over 10 en tien over 10,2
Weer een uitgesproken design
Inclusief een (aanvullende) servicebeurt voor eigen rekening wordt het mij wel wat te prijzig. Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat verkoper (professionele handelaar geen particulier) dit alsnog voor haar rekening neemt. In geval van aankoop bij een particulier, zou ik er inderdaad precies zo instaan zoals je aangeeft
Ziet er leuk uit!
Thanx
Ik help het je hopen.
Mijn ervaring met (vintage) dealer is take it or leave it. Niet geserviced voor verkoop is gewoon incalculeren… ondanks “nagekeken door”, “in goede staat”, “loopt perfect”.