Het Grote incoming topic Deel XII

Weet er helaas alles van :tired_face:

2 likes

Eerste NA van 2026 is officieel een feit, ETA begin volgende week (als het weer het toelaat). Had al eens gekeken op de website van Longines voor de passende rubberband maar deze kost een “kleine” €420 :flushed:

36 likes

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd!

Toen ik vorig jaar prijzen vergeleek voor mijn weer inmiddels vertrokken Conquest, kwam ik er achter dat de rubberband los even duur is als de stalen band. Weet je dus zeker dat je beide banden wilt, dan bespaar je zelfs iets door de Conquest eerst op rubber aan te schaffen. Dat gaat tegen het normale principe ‘koop een horloge altijd op staal’ in.

2 likes

Dank allen :pray:
Maandag gaat de Nomos hopelijk geleverd worden…
@Pjotr ik hoop alleen dat de kleine secondewijzer het uithoudt. :grimacing:

Aangekocht via het forum dus had niet de optie om te kiezen. Ik vind de groene band mooi, maar niet €420 mooi. Ik ga op zoek naar een betaalbaarder alternatief om af te wisselen met de stalen band.

1 like

Haha, dat zal toch wel? Mijne zojuist ingeleverd bij Steltman. Er lag nog een Reverie voor wie Wim wilt volgen. Mooi ding hoor.

1 like

Vandaag de linker binnen gekregen. Voor een 40,3mm draagt hij reusachtig groot. Hier naast mijn OP41

22 likes

Mocht je een betaalbaar alternatief gevonden krijgen, post deze dan aub in longines only.
Ben zelf ook op zoek.

1 like

Is het optisch bedrog? Die 0,7 mm verschil lijkt zoveel groter

1 like

Ah, jij was de snelle Jelle. Gefeliciteerd!

1 like

Tis heul veul plaat zon nomos. En lange lugs.

1 like

0,7mm?
De OP meet 38,9 en de Ahoy meet zoals opgegeven 40,3mm. Over welke 0,7mm heb jij het? Of dacht je dat de OP 41mm is ? Het is toch algemeen bekend dat de door Rolex opgegeven marketing maten nagenoeg nooit overeenkomen met de werkelijke maten?

De Ahoy heeft nauwelijks een bezel, en daardoor is de wijzerplaat enorm, waardoor hij veel groter lijkt dan hij is.

Hij is heel tof en heeft lang op mijn lijst gestaan (in de beige/zandkleurige variant) maar is uiteindelijk afgevallen omdat hij voor mij veel te groot droeg. Maar gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Vandaag deze ontvangen voor de leidinggevende thuis. Hij werd gewaardeerd!

17 likes

Dit soort horloges hebben een dunne bezel en een grote wijzerplaat. Daarnaast heeft Nomos over het algemeen een disproportioneel lange lug to lug afstand. Bij Nomos is een maatje kleiner dan waar je van denkt dat het de juiste maat is meestal de juiste keuze.

3 likes

Eh nee, bij mij niet. Ben niet zo met rolex bezig.

Had mijn hoop op vandaag gevestigd.

Ongeduld Wachten GIF - Ongeduld Wachten Kan - Discover & Share GIFs

1 like

Straten waren glad, geduld hebben. Dat word dinsdag gok ik.

1 like

Dat hoop ik echt, woensdag ga ik op vakantie.
Niet dat ik dat horloge op vakantie ga dragen maar het gebeurt vaak genoeg dat ze een aangetekend pakketje gewoon achter een plantenbak leggen.

3 likes

Zet even je adres hieronder Dan. Opgelost :wink:

1 like