Het grote "Omega Only" topic

Vast een domme vraag, maar waar slaat die 1 t/m 31 ring op ? :thinking:

1 like

Laat maar … zie t al :nerd_face:

2 likes

De triple date dus idd :laughing:

Prachtig model. Ik heb deze korte tijd gehad, maar uiteindelijk weggedaan omdat dit model alleen op bracelet kan. Leer ziet er niet uit. Als ik deze foto zo zie, heb ik er weer spijt van.

1 like

Veel te ingewikkeld voor deze simpele ziel :rofl:

Da´s ook zonde want inderdaad kan de foute band je plezier in een overigens mooie klok behoorlijk vergallen.
Maar ik had jarenlang mijn (ietsje andere) Day Date al jaren op leer, niet aan de bijgeleverde omega band maar een sportiever met gaten a la de vintage Heuer banden. En ik vond dat altijd perfect staan én zitten. Misschien toch je spijt nog eens updaten :innocent:

Nieuw bandje erop gedaan en weer om de pols.
Blij dat 'ie terug is na z’n zomervakantie bij @anon48385240EV.


26 likes

Nomos band Remco? Staat in ieder geval goed.

1 like

Mijn allereerste Omega horloge :sunglasses:

17 likes

Er zijn slechtere horloges om mee te starten binnen het merk :slight_smile:

1 like

:+1:

Ik ben al langere tijd aan het kijken/zoeken naar mijn ‘droomhorloge’, een Omega Seamaster Planet Ocean 600m / co-axial van zeg de periode 2003-2013. Gewoon met de basis-kleurstelling.

Nu heb ik een aantal vragen:

  • Zit er prijs-/waarde-verschil tussen de 42 mm en 45,5 mm versie?
  • Zijn er minder en meer gewilde uurwerken (denk aan waarde en/of kwaliteit) gebruikt in deze periode? Welke? Of is het allemaal gewoon prima en hetzelfde in algemene zin?
  • Ik zie er aangeboden als full-set en niet. En ik zie er met originele stalen band, met originele leren band + sluiting, en eigenlijk alleen als head-only (bijv. kapotte leren of niet originele band). Wat is de “minder-waarde” van geen full-set en head-only? Dus als de prijs/waarde van een full-set + originele stalen band zeg €3000 is, wat is dan de waarde zonder deze zaken? Ongeveer hè…
  • Zijn er verder zaken waar ik specifiek op moet letten bij een aankoop van dit type horloge?

Dank voor jullie adviezen!!

Om dit type gaat het (foto is een voorbeeld op leren band):

3 likes

In de door jou genoemde periode krijg je in ieder geval te maken met een drietal uurwerken grofweg:

  1. tot plusminus 2009 2500 C
  2. Grofweg 2010 - 2012 2500 D
  3. Vanaf 2012-2013 de 8500.

Daar zou ik mij eerst eens in gaan verdiepen.
Dan is er nog de XL 45,5 mm en de 42 mm, is ook een punt(je) van overweging i.c.m. met jouw pols.
Full set heeft bij mij de voorkeur, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Dank je.

Ik dacht zelf aan een 2500 uurwerk. Dus periode wordt daarmee ca. 2003-2012.

Grootte moet ik echt gaan passen. De 42 mm is prima weet ik (zie foto met de PO van een vriend op mijn pols van 17 cm). Maar misschien is de 45,5 mm ook ok? Of is dat gezien mijn relatief kleine pols wellicht bij voorbaat te groot? Ik wil ook niet teveel opvallen… :wink:

Bij een 17cm pols is de 42mm verreweg de beste optie!

2500D staat goed bekend. Hoeveel beter dat is dan de 2500C weet ik zelf niet.

Full set zou ik altijd de voorkeur geven en met de stalen band.

1 like

Tja, blijft persoonlijk maar door de band aanzet (die uitsteekt) is een 45,5 mm voor menig pols gauw te groot.

Dank je.

Maar mocht ik head-only vinden en zelf de band er los van bij kopen. Welke prijs betekent dat ongeveer in mindering denk je/jullie?

45,5 mm:

42 mm:

7 likes

Ok. Dan denk ik dat het betekent dat ik al wat zaken kan aanpassen in mijn verhaal:

  • wordt dan 42 mm
  • 2500C of 2500D uurwerk
  • periode ca. 2003-2012

Zo komen we ergens in de keuze-stress! :grin:

42 mm dus… :+1:t3:

1 like