Het grote "Omega Only" topic

Bedankt @Tempusfugit!

Vraagje; Ik vind het mooi als de chrono constant loopt, heeft dit naar jullie inzien nog negatieve invloed op het horloge behalve dan wellicht een lagere gangreserve? Vind een beetje gemengde verhalen op internet. Daarnaast ben ik van plan een extra Strap te bestellen, welke vinden jullie het mooist?:

of:

2 likes

Daar kun je lang op wachten.

Klopt, 12 weken. Maar goed, ik heb geen haast :slight_smile:

Ik zou voor de tweede gaan.

Mooie speedy! Ik zou ook voor bandje nr. 2 gaan. Wat betreft de Chrono, die is toch niet ontworpen om constant te lopen? Lijkt me dat de mechaniek dan sneller slijt.

1 like

de speedmaster moonwatch die nu in de etalages ligt heeft een subdial met 2 wijzertjes, uren en minuten, op een schaal van 12 uur.
Omega schrijft zelf in de handleidng dat je de chrono op exact 12 uur kan activeren om er een tweede tijdzone van te maken.

Lijkt me dus niet dat het kwaad zal kunnen.

2 likes

Best mooi!

14 likes

Het chronograaf mechanisme is heel anders dan de speedy pro. Het 9300 caliber zal minder snel slijten bij constante activering van de chronograaf. Ook heeft het bij de speedy pro een negatief effect op de nauwkeurigheid. De 9300 heeft geen last van verminderde nauwkeurigheid bij activering van de chronograaf.

3 likes

Sinds vandaag ook weer de trotse bezitter van een Omega Seamaster blue Ceramic.

Lekker hoor…!

16 likes

Ik bedoelde tot je lume (luminova) is verkleurd want dat gaat echt niet gebeuren.

Haha, dan toch ooit maar een vintage speedmaster kopen. Waar heeft dit mee te maken, ander gebruik van materialen bij de nieuwe Speedmasters? Ik bedoel, als je er nu een uit 1970 koopt heeft die hoogstwaarschijnlijk verkleurde luminova. Hoezo zou dat niet bij een Speedmaster gebeuren uit 2015 als we eenmaal in 2055 zijn?:wink:

Max

Ik ook afgelopen week een Omega Seamaster Blue Ceramic !!

15 likes

Heb je geen foto van je SMP naast je Black Bay?
Ben benieuwd hoe de verhoudingen zijn (vooral de dikte/hoogte van de kast)…

Mooie Omega hoor!

Nee helaas niet zal er vanmiddag eens 1 maken :+1:t2: Beide horloges hebben hun plussen en minnen :wink:

Moeilijke keuze tussen beide !!

Tot circa 1998 hebben horloge merken tritium gebruikt als lume. Maar ik meen dat dit licht radioactief was en een halfwaardetijd heeft van circa 12 jaar waardoor het sneller geen licht meer geeft.

Voordeel van luminova is dat het niet radioactief is en veel langer lichtgevend blijft. Nadeel is dat het dus niet/nauwelijks verkleurt.

1 like

Kijk, dat wist ik niet. Bedankt!

1 like

Even bij m’n zus op bezoek… draagt ze al 8 jaar non-stop

6 likes

Ik twijfel of ik de PO alsnog moet laten gaan en overstap naar de Black Bay / Sub no date / Explorer II, vandaar.

Heb gehoord dat de BB vrij dik is. Uit wrist shots heb ik nog niet veel kunnen opmaken en vergelijkingen met de PO ook niet…

Ik vind het geen enkel probleem de dikte van de BB…draag net zo makkelijk de bb als de Omega…voor mij dus geen issue !

Zit natuurlijk wel een groot verschil tussen de BB en 2 Rolexen :wink: Niet echt helemaal vergelijkbaar toch ?

Moet wel een beetje om mezelf lachen (hoeft mijn vrouw het eens een keer niet te doen :joy:)…

Elke keer slaat de twijfel weer toe en gaat het kriebelen, “PO eruit voor iets anders”.
Plaatjes kijken op HF wakkert dit alleen maar meer aan :grinning::wink:.

Inderdaad, de Tudor is anders dan de beide Rolexen. Maar ook héél mooi! :+1: