Wat een mooie vintage duiker zeg. Die ‘t’, duidt die nu op een militaire achtergrond? Wat kun je ons vertellen over deze geweldige klok? De oorsprong, hoe je eraan komt, etc. Echt een prachtig alternatief voor een 5513 waarvan ik regelmatig wegdroom
Beste Omega liefhebbers,
Ongeveer 1,5 jaar terug heb ik dit horloge met geluk gevonden en gekocht. Dit mooie Sm300 Navy Edition met cal.552. hij is van 1967. Daarnaast is het in super goede conditie. Vorige week heb ik via Omega een nieuwe bezel en Plexi besteld. De rest is helemaal origineel. Ik ben blij met zo n unieke horloge. Binnen mijn collectie is dit een echte “one of a kind”.
Gr.
RED
Ik zeg niks over de rest van het horloge maar die bezel is 100% zeker niet origineel Omega!
Zoals boven gemeld, heb nieuwe bezel besteld
Heb je de originele bezel nog wel?
Kan je via Omega een niet-Omega bezel bestellen?
Hij zegt dat hij hem VORIGE WEEK besteld heeft, lijkt me sterk dat die al geleverd zou zijn en op de foto zou staan
Aha
Die vierkante kan echt niet hoor in deze combinatie. Je mag hem mij wel aanbieden
Er worden verschillende definities van ‘origineel’ gehanteerd.
De Preciezen: een onderdeel is slechts als origineel aan te merken wanneer dit als zodanig (op, in of aan het horloge) uit de fabriek is komen rollen.
De Rekkelijken: varieren van correct (tijdsconforme vervanging) tot ‘het is toch een origineel Omega product?’.
Ik reken mijzelf tot de de gematigde Preciezen
Ik dacht dat jouw fotos vd nieuwe bezel waren. Vanwege reacties op jouw foto was ik verbaasd dat je bij Omega blijkbaar niet Omega spul kan kopen. Maar … jouw foto’s zijn v voor de nieuwe bezel.
My bad.
“En gematigd precies” kan ik mij in vinden overigens
Hèhè eindelijk helemaal mijn topic.
Voor mij toch wel echt het topmerk, ik heb momenteel een net nieuwe Speedy en een Seamaster Aqua Terra van de vorige generatie, wat een toppers allebei!
Niet mijn foto’s of horloge, ik reageer gewoon wat lukraak mee.
God, ik ben helemaal lost
Gaat me allemaal te snel blijkbaar.
Ik ga lekker tukken
Jackpot!
Twee absolute toppers
Subliem! Mijn hart gaat vooral sneller kloppen van de bovenste. Goh, die lijnennnnnnn…
Overigens: is dat een kevlar band? Zeer mooie match!
Nee, ik wil nog wel een keer kevlar kopen voor de speedy. Dit is een nato van omega zelf, echt hele hoge kwaliteit.
Beste Red, ik hoop dat je niet teveel betaald hebt voor dit horloge. Want het is Chinese namaak ben ik bang.
Ik ben bang dat alleen het uurwerk origineel is van die SM300.
Wat heb je er voor betaald?
Het uurwerk zou inderdaad nog origineel kunnen zijn uit een ander minder courante Omega. Maar de rest is namaak. De “stubbies” onder de markers horen niet door te lopen en op navy issued SM300 horen fixed spring bars te zitten (en dan krijg je die mesh band er nooit op). Verder is het een serienummer uit een oude Chinese catalogus en die hebben ze als voorbeeld gebruikt. Of je moet net die ene originele hebben maar dan klopt de dial nog steeds niet. Een originele SM300 Navy gaat overigens tegenwoordig voor meer dan 10.000 euro.