Of misschien is het gewoon kuddegedrag, soms is er ineens een hype van bepaalde merken en dan zie je die heel veel bij bijvoorbeeld wat dragen we vandaag. Juist daarom vind ik het leuk mijn eigen pad te volgen. Beetje eigenwijs dus😉
Alleen maar leuk! ![]()
Wat vinden jullie van Nomos? Of Maen?
Belangrijk is wat je zelf mooi vind. Maen doet me niks. Nomos wel, een mooi merk met een eigen gezicht, geen dertien in een dozijn ontwerpen, dat zie je lang niet bij alle merken.
Nomos is overigens niet ondergewaardeerd dus zul je in dit topic niet tegenkomen denk ik.
“Een wat…Yema…? Nooit van gehoord…”
Veelal de reactie die ik krijg. De Urban Flygraf is voor mij één van de toppers in mijn collectie.
Nomos is zo’n beetje de beste bang-for-the-buck die je kunt krijgen in non-Aziatisch manufactuurland. Ik heb mijn Tangomat al ruim 20 jaar en hoewel ik hem niet heel erg vaak draag zal hij mijn collectie nooit verlaten…
Ik zie Maen als één van de meest geslaagde microbrands van de laatste tien jaar. Ik heb een Hudson Mk2 in 38mm die een half jaar Suriname met mij heeft meegemaakt zonder enig probleem. Ook de Skymaster is voor het gebodene belachelijk goedkoop…

Gewoon iedere tweedehandse Breguet
Duidelijk dat de meute die zichzelf kenner, liefhebber of verzamelaar noemt uiteindelijk in 98% van de gevallen gewoon de huidige trends volgt.
Er is echt geen reden om steeds voor Patek en Vacheron te kiezen.
Pequignet. Ik heb er geen maar moet echt mooi spul zijn. Eigen inhoudelijke uurwerk. Wel enorme afschrijving…maar kijk dan toch