Het grote patina wijzerplaat topic :)

Die Pontina vind ik toch met afstand de fijnste voor dit aardig met vervuilde dials gevulde topic :muscle:

2 likes

3 likes

3 likes

ik moest dat horloge hebben en dan moet je weten dat hier niet 1 horloge staat dat patine heeft zoals de horloges in dit topic want ik hou er niet van, maar die pontiac, ja die moest ik hebben. Duolid 2 vind het maar niets, maar ik was er op slag verliefd op.

Eigenlijk is het geen patine, de zwarte verf zit op de plaat, daarover is vernis gespoten en daarover is dan de witte bedrukking van merk + model + markers alsook de lumen gedaan. De plaat is helemaal origineel dus is wss de gebruikte verf van slechte kwaliteit geweest en/of is de vernis erop gezet voordat de verf volledig uitgehard was, waardoor de verf deels opgelost is, iets anders kan ik niet bedenken om dit resultaat te krijgen.

ik moet telkenmale aan Mars en bij uitbreiding de ruimte en de onmetelijke sterrenhemel denken als ik naar dit horloge kijk, het doet me dromen van al die dingen die ik niet weet, waarover ik nadenk en waarvan ik weet dat ik er nooit antwoord op zal krijgen of vinden en daar waar de jongere versie van mij het erg vond te weten op sommige dingen nooit een antwoord te krijgen / vinden, vind ik dat hedentendage niet erg meer. als ik maar kan kijken naar mijn sterrenhemel pontiac (en alle andere bijeen vergaarde horlogetjes) die me aanzet(ten) tot blijven dromen en nadenken en genieten van niet alles te kunnen weten :slight_smile:

jouw roamer mag er ook wezen hoor, dat is ook een hele mooie, met net weinig genoeg patine voor hier dik in de smaak te vallen :slight_smile:

2 likes

is dit een LUC van chopard? Ben er niet voldoende in thuis, maar LUC is ook een aanduiding die chopard vroeger en ik geloof ook hedentendage nog gebruikt.

1 like

Ooooooh die vind ik leuk :star_struck:

2 likes

Klinkt plausibel, mijn Aero komt qua maanlandschap op bijna hetzelfde effect uit :nerd_face: (de bijgaande foto even bij kunstlicht geschoten, wat veel contrast nu…)

7 likes

Dit horloge heeft wel de letters L.U.C. op de wijzerplaat, maar dat betekent niet automatisch dat het van Chopard komt. Chopard gebruikte die afkorting vroeger inderdaad (Louis-Ulysse Chopard), maar dit logo en de stijl lijken meer op een kleiner Zwitsers merk uit de jaren ’40-’50

Hier het uurwerk even laten zien: een FHF 26 uit de jaren ’50. Degelijk handopwindertje, netjes gegraveerd met L.U.C. op de brug. Leuk detail, maar dit heeft verder niks met Chopard te maken. Gewoon een charmant stukje Zwitsers vakwerk uit die tijd.

3 likes

6 likes

Tritium on fire. Schijnbaar komt dit vaker voor bij blauwe platen. Ik vind het een gaaf effect hebben.

4 likes

4 likes

4 likes

5 likes

Eentje die mee was gisteren :neutral_face:

6 likes

Je hebt patina en patina.

Dit is de eerste Pie Pan die ik via Ebay kocht 25 jaar geleden. Toen ik m uit Brazilië (!) binnen kreeg schrok ik van de ‘gepatineerde’ wijzerplaat. Er moest van alles aan gebeuren en Ferry maakte m (van binnen) weer tip top. Besloten de dial zo te laten. Er zijn al genoeg re-dials te koop. Aan een horloge van 65 jaar oud mag je best zien dat ie ‘geleefd’ heeft.

7 likes

Dit is mooier dan welke re-dial ook. :ok_hand:t3:

3 likes

4 likes

Ben nog op zoek naar een setje wijzers maar de patina is super! Batterij er in en hij doet het.

4 likes