Het Grote SybrenAnne NA - topic

Grote slaat op topic, tenminste wat mij betreft.

2 likes

Dat zijn veel nieuwe aanwinsten, ontbreekt enkel nog de overzichtsfoto. :+1:

3 likes

Leuk voor jezelf als archief maar voor anderen wellicht wat minder boeiend.

3 likes

Ik ben wel benieuwd welke gedachte achter je NA’s steekt, koop je gewoon wat je mooi vind? Waarom bijvoorbeeld geen duikers, of chrono’s of je toeleggen op een bepaald type?

1 like

Mooi is hèt criterium inderdaad maar ik wel thema’s :
Vintage '50-'60
Vintage '70
Vintage kwarts
Dresswatches
Duikers

en ook per land :
Japan
Zwitserland
USA
Duitsland
Sinds kort Frankrijk

En per merk liefst een stuk of twee, drie.
Uitzondering Seiko. Kwarts, mechanisch, SUS, Credor.

Al het bovenstaande tot ca. het jaar 2000.
Af en toe ook een nieuwe, lekker zorgeloos en onderhoudsvrij.

De horloges uit de topiclijst hebben iets van een verhaal of geschiedenis. Leuke bijkomstigheid om dit een beetje uit te zoeken, voor mij dan.

De opmerking van @erbikker ga ik wel in mee, tenzij je geinteresseerd bent in een overzichtje van de geschiedenis van een specifiek merk. Er zijn op dit forum nogal wat leden die het plezierig vinden zich wat te verdiepen in de achtergronden. Bij die groep hoor ik. Vandaar deze NA’s, die nu wat geordend zijn.

2 likes

Alle topics waarin de schrijver in derde persoon naar zichzelf verwijst vallen hier wel onder :joy:

2 likes

Sorry @SybrenAnne maar dit gaat helaas niet het café passen. Teveel. Gewoon teveel.

6 likes

Sommigen komen me erg bekend voor. :wink:

Suggestie aan @SybrenAnne - in Vintage plaatsen?

1 like

Eigenlijk wel he? Kun jij dat doen? :slightly_smiling_face:

1 like

:+1:

1 like

Ik moest serieus de aanvechting weerstaan om de titel te veranderen in Het Grote SybrenAnne NArcisme - topic.

Dat is me gelukt. Enerzijds omdat ik zag dat Leenv al in die richting had gehint, anderzijds omdat ik de topics waardeer vanwege hun uitgebreidheid, foto’s en historische duiding. Betere NA’s zie je zelden, eerlijk is eerlijk.

1 like

Mooie aanwinsten hoor. Als je nou eens je mond houdt over politiek ben ik een fan.:+1:

2 likes

Haha vermakelijk topic. Ik heb je pontiac topic nog eens doorgenomen, zelf al tijdje opzoek naar een maillot jeune of de chrono. Gewoon leuk om een tijdje te dragen, aangezien ze eigenlijk te klein zijn voor mijn smaak.

1 like

Politiek ? Ik ??? :blush:
Mondkapjes… daar had ik het heel soms over, maar verder… :rofl:

Heb je al je horloges ook gehouden @SybrenAnne? Ik vermoed dat je dan aardig wat horloge dozen hebt, haha. Ik lees je reviews overigens met plezier hoor!

1 like

Het is nu makkelijker terugzoeken. De HF zoekfunctie is ruk.
Als je een betere topictitel weet, leef je uit.
Schijnt er gevoelig te liggen. Het woord ‘groot’ en dan ook nog mijn naam…

1 like

Een paar weggegeven maar de meeste heb ik nog. :slightly_smiling_face:

1 like

Geweldig dit, al die opmerkingen zijn net zo vermakelijk als het overzicht zelf. Leuke collectie kerel, bedankt voor het delen. Ik ga een paar topics lezen. Te beginnen met die over Sicura Breitling.

Fijne zondag!

5 likes

Deze nog even hier ter informatie en als aanvulling op

First in space?? … die had wel het eerste horloge op de Maan, maar niet het eerste in de ruimte … dat was … Walter “Wally” Schirra :flushed::flushed::flushed:

Dat ‘narcisme’ slaat dat op personen die hun eigen naam aan hun NA-topictitel toevoegen ?

Absoluut!
Tjeezus dit zei ik ergens in mei. Sindsdien probeer ik tegen iedereen milder te zijn.

Overigens schrik ik van die fout (ik bedoelde natuurlijk Omega in de ruimte) én van het feit dat niemand anders me daar op wees, zodat ik nog had kunnen corrigeren.

1 like