De precieze plek in het kanaal waar die nu met betonnen schoenen ligt, krijg je te weten bij TL-6.
Met mijn 1,87 stootte ik mijn hoofd in de Madrileense metro destijds…
Ooit een tijdje TL-4 geweest - maar het was daar heel rustig… …heeft echt bestaan trouwens!
Nee, heeft geen invloed. Er zijn veel criteria maar verwijdering van posts heeft geen invloed. Schorsingen en softwarematige waarschuwingen wel maar dat is weer een ander verhaal.
Nu je toch zo benaderbaar bent, mogen mensen weer een waarde vragen bij een wat bijzonder stuk? Dus inderdaad geen taxaties van Rolexen maar een Pontiac van opa uit een laatje? Valjoux met stalen of verchroomde kast. Dat soort dingen.
Uiteraard.
Het heeft geen enkel nut.
Een nieuw account is zo gemaakt …
Vandaar onderstaand verzoek. Toch?
Dat werkt dus gewoon!
Goed om te weten.
Na de laatste keer baggeren is de vindplaats een stuk lastiger geworden helaas.
Dank je, zo erg ben ik niet🥳. Ik wil hier gewoon een leuke tijd hebben en wat kletsen met de jongens en meiden en meer info op doen over onze hobby.
Een Jos Brinkie natuurlijk!
Oftewel een *** met ****!
Nou volgens mij wordt in principe een IP-ban toegepast, maar een VPN-dienst neem je af voor een paar euro per maand natuurlijk. Volgens mij zitten er nu zeker twee of drie personae non grata onder pseudonym op HF waarvan zeker èèn in dit topic
Valt dat ook eronder?
Klopt.
Dus een permaban helpt helemaal niks als iemand per se wil blijven zieken …
Lastiger is relatief. Technisch gezien is nu elke vierkante meter in drie kilometer omtrek een juiste “partiële” vindplaats nu.

Afgaande op dat topic over Chineese hommages laatst vermoed ik dat er al snel leden zouden komen die gaan vragen waarom een echte eigenlijk beter is of meer waard is dan een nepper, en voor je het weet wordt het een versie van namaak legitimeren
Wel jammer, want wat info over hoe je de nepperts eruit zeeft zou voor veel mensen best handig zijn…
Helemaal eens. De ervaring leert helaas dat dergelijke topics vaak ontsporen en (belangrijker nog) het horlogeforum wil niet de vindplaats zijn van google-resultaten op namaak horloges.
We zijn hier ooit begonnen met het verwijderen van serienummers op foto’s (toen deed men dat nog) omdat de namaakindustrie die nummers meteen overnam op hun imitaties (het is tenslotte een bestaand nummer).
En als laatste, het is een horlogeforum.
Namaakfora zijn er ook. Daar worden de verschillen goed uitgelegd en tot in detail beschreven. Inderdaad erg leerzaam maar niet voor hier dus.
Voor wie van sterretjes houdt…
Maak een geintje. Maar die meldingen zijn ook weer niet voor niks natuurlijk.