Het meest zorgeloze horloge

Klopt…
Ik beken.

Mijn horloges dragen tijdens het werken is een beetje zonde.
Dus ik moest van mijzelf een zorgeloos luxepaard hebben, want een “seiko” was niet goed genoeg meer voor onder werktijd .
Vandaar…

Dus je hebt volkomen gelijk :crazy_face:

1 like

Ik begrijp niet zo goed hoe mensen een mechanisch horloge zorgeloos kunnen noemen. Het kan van alles zijn (mooi, klassiek, luxe, fijn om te dragen) maar zorgeloos?

1 like

Gezondheid!

2 likes

Deze mijn klus en vakantie horloge.
Zwemmen
Klus
Mee gooien
Solar dus ff 1 dag per jaar in de zon en de accu is weer vol.
Al zo’n 8 jaar endat voor pak weg toen 35 euro

loop

3 likes

Santé indeed, zoals de Spanjolen zouden zeggen.

1 like

Prachtige dial!

1 like

Voor mij kan dit alleen maar deze zijn. Niet te gek duur, waterdicht, staat via de satelliet altijd gelijk, ook met zomertijd en nooit een batterij wisselen, hij loopt op licht. Wat wil je nog meer.

3 likes

Da’s een broertje van de mijne :wink: (hierboven al gepost)

Edit: wacht even … satelliet? Is dat eentje van de Satellite Wave serie dan?

Iedereen?? Ik heb er zelfs twee (als je mijn minimalistische Casio nog niet meetelt).

Zowel mijn Longines VHP als mijn Citizen Satellite Wave zijn behoorlijk zorgeloze horloges. Niet opwinden, niet op tijd zetten, niet te duur, saffierglas en via de zon opladen (Eco-Drive) of een lange batterijduur met spaarstand (VHP).

euhm ik dacht via gps maar lees nu ‘radio controlled’ en richten naar Duitsland :slight_smile:

Richten naar Duitsland hoeft in de praktijk vaak niet, maar deze zijn idd “radio controlled” ipv “gps controlled”. :+1:

klopt inderdaad, ik heb het horloge een jaar of 8 denk ik en ook nooit op gelet. Maar staat in de gebruiksaanwijzing dat je naar een of andere stad in Duitsland moet richten. Vond dat wel grappig.

GBX-100

2 likes

Zorgeloos horlogeplezier…

2 likes

En door t titanium, slechts 135 gram licht

Ja, ik wilde beslist een GPS horloge, dus dan is er niet zoveel keuze; Seiko Astron, de duurdere Casio Oceanus modellen of de Citizen Satellite Wave. Die laatste is het geworden. Maar een Astron komt misschien ook nog weleens.

Ik bedoelde zorgeloos in de zin dat het je niets uitmaakt of hij krast, deukt etc. Ik had het niet over zorgeloos is de zin dat je hem op tijd moet houden. Heb zelf bijv. een GS SBGP007. Nauwkeurig tot 5 seconden per jaar, snelverstelling voor de zomer-wintertijdwisselingen. Maar dat maakt hem niet zorgeloos :wink:

1 like


Mijn zorgeloze werk horloges. Ze mogen van mij beschadigingen oplopen tijdens hun werkzame leven. :+1:

1 like