Het milanese (mesh) banden topic only

12 likes

14 likes

I like mesh :sunglasses:

12 likes

Ik ben ook fan :slight_smile:

Staub op de Zenith, strapcode satin met taper op Christopher Ward, meistersinger oem

8 likes

Heeft iemand wel eens geprobeerd om een 20mm shark mesh op een horloge met lug width van 19mm te zetten? Ik krijg een Yema binnen waarop ik graag zo’n band zou zetten, maar ze zijn nergens te vinden. En als ik kijk naar de afbeeldingen van een 20mm mesh op een 20mm lug width, dan lijkt er wel wat aan vrije ruimte te zijn…

4 likes

7 likes

Meshscherp. Ik hou van mesh die aansluit en een eenheid vormt met de rest van een horloge.

12 likes

14 likes

Ook de Jet Star op mesh van bandOh is een prima combi.:ok_hand:

Overigens draag ik m’n HFLE van 2020 ook het liefst op mesh van hetzelfde merk.

11 likes

Gaaf hoor, die Bulova

2 likes

Dankje! Ik ben doorgaans niet van het goud, maar vind deze aan alle kanten kloppen. :yellow_heart::brown_heart::black_heart:

2 likes

6 likes

perfect die Bulova,
het is alsof het zo moest zijn,
ik kan me er geen andere band bij voorstellen
ik meen het, houden zo :heart_eyes:

1 like

9 likes

Dat lijkt denk ik vooral zo. Doordat het een spiraal van staaldraad is zit er altijd een halve wikkeling aan de onderzijde van de springbar. Vaak is deze slecht te zien op foto’s, maar hij zit er wel degelijk en vult de 20mm tussen de lugs dus vrij strak op.

Hopelijk wordt het duidelijk wat ik bedoel uit deze (slechte) foto’s. Mocht je handig zijn dan kan je nog proberen die halve wikkeling eraf te halen met een kniptang of drevel. Als alternatief kan je proberen de buitenste 2 schakels naar binnen te buigen om zo die millimeter te winnen.

1 like

dat staat beter dan ik had verwacht, mooie combinatie :star_struck:

1 like

Sje093 op strapcode:

Combi vind ik geslaagd en de taper is echt nice. Ben alleen niet overtuigd van de sluiting had misschien iets beter mijn huiswerk moeten doen…

5 likes

Bij Watchgecko hebben ze 19 mm Milanese banden.
Zoeken onder Classic Style Stainless Steel Milanese Mesh Watch Strap

1 like

Hoi Yannick, op welke mesh had je de Vostok destijds? Ik zoek een mesh waarbij de beide einden niet over elkaar schuiven. Mijn polsomtrek is 17,5cm.

1 like

Mooie sluiting waarbij de 2 mesh einden niet over elkaar schuiven, lijkt me comfortabel. Welk merk en leverancier is deze?

1 like