Het Photoshop topic

Nog iemand interesse in een Limited Edition van mijn Speedy? :wink:

Met alles respect voor de enthousiastelingen; photoshop is een leuke programma er zijn alleen maar weinig mensen die er echt mee om kunnen gaan, dat bewijst dit topic ook maar weer. Ik ben allang blij als ik ergens een scherpe normale foto tegenkom op de diverse horlogefora. Fotograferen blijkt toch een hele kunst.

Beste Leeuwentemmer,

Photoshop is niet zozeer een leuk programma, maar wel een professioneel programma. Logisch dat niet iedereen daar even vakkundig mee kan omgaan. Maar het gaat er ook niet om dat je een professionele fotobewerking aflevert in dit topic.
Vergelijk: iedereen heeft een auto, maar niet iedereen kan er naar behoren in rijden. Iedereen staat wel eens achter het fornuis, maar niet iedereen kan een maaltijd bereiden als een maestro. Iedereen werkt wel eens in de tuin, maar niet iedereen is een hovenier.

Het gaat in casu om de gezamenlijke fun van horlogeliefhebbers, Leeuwentemmer. Geheel pretentieloos. Niets meer, niets minder.

Beste leeuwentemmer,

Bedankt voor deze positieve, opbouwende medeling in dit leuke topic.
Graag zien we je al dan niet professioneel bewerkte, scherpe kwaliteits foto’s op dit forum tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Martin

Ik ben cameraman en maak ook (video)producties, dus het omgaan met beelden is mij niet vreemd. Is natuurlijk geen garantie dat het mooi is.
Mijn ervaring is wel dat je een creatieve inslag moet hebben en HET zien. Als dit ontbreekt is het lastig. Tijdens cursussen die ik af en toe geef vergelijk ik het altijd met dansen. Als je geen ritme gevoel heb kun je wel dansen maar is het toch een stuk lastiger.

Jaap-Wim Schreef:

Tony Schreef:


Het bewerken is toch iets meer dan een filter
op
de foto plaatsen…

Hierbij 3 voorbeelden:

1 – geprobeerd zo goed mogelijk op kleur te
krijgen…

http://i34.photobucket.com/albums/d129/ton1234/Sto

wa-01-w.jpg

2 – met een lichte kleurzweem… :wink:

http://i34.photobucket.com/albums/d129/ton1234/Sto

wa-02-w.jpg

3 - - als kaartje…

http://i34.photobucket.com/albums/d129/ton1234/Sto

wa-03-w.jpg

Hoi Tony, zoals jij het doet is natuurlijk
uitzonderlijk, ik geloof ook dat
fotografie(bewerking) een hobby van jou is, ik kom
net kijken op dat gebied. :slight_smile: Maar alle tips zijn
welkom hoor, ik heb zelf trouwens geen Photoshop
maar doe het via het Edit-programma van
Photobucket.

Mijn beste,

Paul en Martin:
Rem acu tetigisti (tu)

En voor nu; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis

We zitten niet op een fotoforum dus laat ons gewoon lekker spelen met onze horloges. Af en toe zitten er echt wel mooie foto’s bij. Voorlopig heb ik hele leuke creaties gezien. Dus gewoon doorgaan in dit draadje.

Ik heb de mooiste wallpapers nu:
voor:

En na:

Eindelijk ook een bijdrage van mij.

Ik heb een beetje zitten spelen met kleur vs zwartwit, en artistiekerige achtergrond. 't Eerste resultaat:

Groeten,

Martin

Weer even zitten… en voorlopig even de laatsen.

Vandaag echt een sneeuwklokje…

eerst gewoon dan…

Leuk he, echte sneeuw met pasen:)

Groeten, Tom Vreeken.

Dit is een Alpha van AA kwaliteit :wink:

Ook ik heb een zeer oude, limited edition Alpha kunnen vinden, de “Happy Hour”. Dit zéér waterdichte exemplaar is uitgegeven ter ere van het verkrijgen van de stadsrechten van het plaatsje Delden, in 1333. Dit was een vrolijke aangelegenheid.

Hij is leuk. Lijkt wel een Woodstock Rolex. :wink:

Even dit leuke topic omhoog kicken :wink: