Ik denk wel dat Louis wat zelfkennis heeft
…Niet dat ik positieve/ negatieve ervaringen met hem heb, maar ik vond deze reactie van hem wel geinig 
Ik meld bij en service altijd expliciet dat er niks gepolijst mag worden. Je raakt de hele vorm van de kast daarmee kwijt. Dan liever wat krasjes hoor.
Bovendien is het bij een zichtbaar gebruikt horloge niet zo erg als er een krasje met of minder op zit. Na het polijsten doet elk krasje pijn lijkt me.
Dat is zeker waar, er is een diver onderweg (een die nog tot leven gewekt moet worden) misschien dat ik deze wel in zijn bekraste staat laat. Erger jij jezelf niet aan al de krassen?
Jawel. Maar nog meer aan rondgepolijste kasten, dat probeer ik te voorkomen.
Krasjes op een Rolex zou ik ook minder erg vinden dan op een dresser. Tool watch mag ook wel gebruikt worden.
+1…Als ik zie dat de zijkanten tegen een borstel worden gehouden, lopen de rillingen over mijn lijf! 
Je schuurt er niet gelijk een mm of wat vanaf hoor
Een keer polijsten kan echt geen kwaad. Als je maar iemand vindt met verstand van zaken.
Weet ik, maar de “boel” moet wel scherp blijven! 
Ik polijst alleen vintage horloges die echt diepe krassen hebben. Ik post wel eens een voorbeeldje, heb zo een projectje met een verkrachte kast uit de US op komst.
Voor de rest laat ik het nagenoeg altijd zo.
Alles handmatig, vijltje , schuurpapier, brushpad (indien nodig) en dan doekjes met dialux rouge of equivalent.