Inmiddels verkocht, maar altijd een mooie duiker gevonden:
Je hebt gelijk
ha mede MAS-sers ik heb mijn jdm 51 nu 2 jaar gekocht via Zenmarket op yahoo.jp. ik moet zeggen het beviel goed, je word goed opde hoogte gehouden en alles verloopt soepel
Ik heb hem voor 611 euro gekocht en met inklaring kwam ik op 795 euro. Het is tot nu toe nog steeds mijn duurste en ook mooiste horloge. En op dat moment kostte hij hier rond de 1000 euro, ik ben er erg trots op iedere keer als ik ernaar kijk
Voor mij een hoekdteen in mijn verzameling.
Ook de coating ben ik groot fan van ik krijg al krassen op een horloge als ik ernaar kijk.
En weer eventjes dit prachtige horloge onder de aandacht brengen.
De mm300 band staat hem erg goed, de stalen band krijgt daardoor weinig draagtijd.
Al even rustig hier! Iemand zijn SBDC053 (of SPB) al beu?
Sorry, beetje laat antwoord
Maar nope. Nog steeds in de running. Wel wat minder draagtijd, maar deze gaat echt nog niet weg !
Een vraagje voor de liefhebbers van de spb053, de blauwe versie.
Ik heb deze gehad en was danig onder de indruk van de blauwe sunburst wijzerplaat die bij elke andere invalshoek een andere kleur leek te hebben
De prachtige donkerblauwe alu lunette vind ik ook geweldig!!
Het enige wat me echt stoorde was de enorme pijl van de uurwijzer. Modden is niet zo mijn ding…
Zijn er alternatieven voor de mooie combinaties van blauw en de diep blauwe sunburst wijzerplaat? Of zet in mijn fout recht en koop in het horloge gewoon opnieuw?
PS ik heb de blauwe Tudor BB58 maar dat is een mat blauw zonder de uitdagende kleur schakeringen… En geweldig horloge wel
Precies weinig liefhebbers
Zelf vind ik de originele wijzers prima. Maar er zijn ook mod wijzers beschikbaar.
Als je zelf niet wil gaan modden ga dan voor een waar dat al gedaan is. Zo staat er bv een sbdc053 op MP met zo een mod (andere wijzers en bezel insert). Dat is dezelfde als de spb053 maar de sbdc komt uit Japan, voor sommigen is dat een dingetje dat ze liever Japans ref hebben.
Ha @Bahi die kwam bij mij vandaag. Toen verkocht hier op HF, was een lang verhaal. Het was een oprechte liefhebber , die het horloge na ontvangst op dezelfde dag alweer op MP had gezet. Houd er rekening mee dat die nog wel een service nodig heeft, want hij heeft een flinke afwijking! Originele spullen zaten erbij toen.
Verder wil ik mij nergens mee bemoeien uiteraard
Die kan ik me herinneren vanuit het blauwe deel. Had je ook niet de originele wijzers en bezel erbij? Die staan er niet meer bij
Ja klopt. Die zitten waarschijnlijk nog steeds achterin de handleiding (aanname)!