Het topic dat je wist dat zou komen is eindelijk hier - Rikketik

Nice! Dat antwoord zocht ik. Thx!

1 like

Bwaaa bij 80% wat er ligt sterk mijn twijfels. Maarja DJs zijn bouwpakketten.

Waar?

Dan blijven er dus nog steeds volop over, dat zeg ik. Je moet wĆ©l je huiswerk hebben gedaan, dan ligt er zat leuks qua dj’s.

Zelf zou ik hem niet op de rikketik aanschaffen, maar dat is weer wat anders.

Via welke kanalen zou je wel een DJ aanschaffen? Ben me rustig aan het oriĆ«nteren nl…

1 like

Wachten op een dealtje op marktplaats. Maar ik ben dan ook een gierige zak.

2 likes

Als je Hub Hannemann links achterin ziet, vraag dan of-ie effe terug mailt naar Rinus.

Op alle plekken waar contant geld aanwezig is.

Wees dan ook op je hoede voor zakkenrollers, daar schijnen er nogal wat van rond te lopen.

Ja… maar die heb je op Amsterdam CS ook… en op Utrecht CS… en… well… need i go on?..
ik heb mijn portemonee dan wel in mijn zak zitten… maar mijn ogen niet…

een Rolex zou ik niet snel kopen op de Rikketik… mogelijk ook omdat ik de hele belevenis van het uitzoeken en bekijken, passen, kopje koffie enzo bij een AD wel zie zitten als het eenmaal zover is dat ik een mooie Milgauss met blauwe plaat ga aanschaffen… of een Oyster Perpetual :slight_smile:

Tot die tijd blijf ik dromen… en scoor ik zo nu en dan een leuk horloge op de Rikketik, zoals mijn Vostok Komandirskie en Raketa worldtimer24H… wie weet kom ik nog een ander leuk ding tegen… zoals een Verdal, een mooie Prisma, of Pontiac… of iets van die strekking… op dat gebied is er ook genoeg te vinden… en op dat gebied moet je ook je ogen goed de kost geven… soms liggen horloges die voor jou ā€œPareltjesā€ zijn in een vitrine met horloges die je onder de noemer ā€œouwe meukā€ zou scharen…

Verder kijk ik zelf ook vooral naar gereedschappen… soms kom je mooie dingen tegen voor leuke prijsjes… mijn laatste aanwinst op dat gebied was een compleet tappenbankje, inclusief boogje (van echt balein) voor 3 tientjes… 2 tafels verderop een incomplete, groen uitgeslagen en zwart aangeroest voor het 3voudige bedrag… kijk… op zo’n moment krijg ik het warme gevoel dat ik een goede deal gedaan heb… en dat vieren we dan met een kop koffie om 12 uur… of na de Rikketik bij de McDonalds…:slight_smile:

1 like

Met dat verschil dat de kans dat een passant een forse hoeveelheid cash geld op zak heeft op de Rikketik heel wat groter is. Maar het is inderdaad zeker niet uniek. Een lokale pinautomaat zou trouwens gewoon een heel goed idee zijn…

Zo was mijn opmerking ook bedoelt. Dat je daar niet kan pinnen, dus als je iets wil kopen je cash bij je moet hebben of moet gaan halen. Al wil je bijvoorbeeld een bandje of horloge van 20 euro kopen moet je wel cash hebben. Die tip zou mij iig hebben geholpen :nerd:

Zou u mij even willen blurren?

1 like

Ook dit keer zet ik het in de agenda, marruhhhh het is er tot nu toe nog niet van gekomen :grin:

Zal zeker wat foto’s posten voor de sfeerimpressie :slight_smile:

1 like

Ja ik dacht laatst ook al.
Degene wie daar een pinautomaat neerzet en 5 euro per transactie vraagt(hoger kan ongetwijfeld ook maar levert meer gezeik op :wink: )
Die wordt slapend rijk :sunglasses:

Bij Monsterwatches kan je met een voorwereldlijk oud pinautomaatje afrekenen.

Ik ga er ook een zoeken. Heb nog nergens een goed overzicht gevonden van platen, jaren, gespcodes etc. Weet niet echt waar ik op moet letten. Heb het gevoel dat er veel mee wordt geklust.

1 like

De Rikketik is en blijft leuk. Er valt genoeg leuks te vinden, ook voor de onwetende consument. De Hamilton, waarover ik een leuk artikel op het forum heb geschreven, komt ook ā€˜gewoon’ van de rikketik hoor, niet uit een of ander magisch oord :wink:

Als onwetende liefhebber zou ik er niet zo snel kopen, alhoewel een goede deal op de rikketik gevonden kan worden, zelfs voor een Rolex (alhoewel de meeste rolex overpriced zijn). Vorige rikketik nog een complete Rolex Oyster Perpetuel Date set, inclusief jubile zonder rek, doos, papier, tag, reserveschakels in m’n handen gehad. De eerste eigenaar bood hem in vrijwel nieuwstaat aan voor rond de 1800 euro (marktconform doen die wat meer). Maargoed, je moet natuurlijk wel de kennis hebben of te verifiĆ«ren dat hij echt is voor je de trekker overhaalt.

Er staan veel gepassioneerde liefhebbers, maar ook veel genadeloze oplichters. Na een paar jaar rondgelopen te hebben op de rikketik, weet ik van wie ik blind zou durven kopen, en bij wie ik nooit wat zou kopen. Daarnaast heb ik een getraind oog en spot ik fake/echt in een paar seconde en heb ik een aardige schat kennis waar ik op terug kan vallen. Heb je dat niet en ken je de verkopers niet, dan is het een mijnenveld.

Neemt niet weg dat ik niet bij wil springen hoor. Mocht je op de rikketik iets willen kopen en er een expert bij willen hebben, bel/app me gerust, dan kijk ik er even naar voor je :+1: Ik ben vaak de hele dag wel aanwezig.

En tja, vorige keer hebben Jan (Arie Kabaalstra) en ik een traditie gestart om een afterparty bij de McDonalds te zien, als we de zaal uitgerold worden :joy:

Ik zie jullie om 12:00 uur sowieso bij de koffietafel :coffee:

6 likes

Waarom moet ik mee?

7 likes