Het wachten is begonnen, iemand zin in een spelletje?

B)-
Hint 4: Misha en ruud zaten een beetje in de buurt, maar we praten qua jaartal zo ongeveer 1967…

De oude hints:

  • geen seiko
  • vintage > 300m
  • 2x een eerste!

Yaffle
(:P)(AAGHHH . Dat wachten!!) (:P)

Is het de allereerste Doxa Sub 300 T, met de zogenaamde Aqua lung dial???

Doxa sub 300 T met orange dial, uit 1967 , het jaar waar ze de eerste duiker maakte???
Dirk pitt edition dan wel!

In 1973 kwamen de eerste verhalen van Clive Cussler uit waarin hij een orange Doxa sub droeg.

2x eerste?

The DOXA SUB was finally born in 1967 introducing two revolutionary security concepts: breaking all the rules, the first and very progressive decision was to use a luminous bright orange dial instead of common classic black and white to achieve high readability under extreme dark diving conditions.

The second innovation was the unidirectional rotating bezel integrating the functionality of a no-decompression limit table to the watch. The official US Navy Air dive table for no-decompression dives was engraved (meters) on the bezel to assist divers in taking care of time and water depth during underwater excursion

Heel mooi gevonden misha, maar helaas…
Het is (net) geen doxa… En die kleur is ook al goed. Maar nu verklap ik wel vrij veel…

Raadsels, raadsels…:S

Yaffle

Een Lejour (of Royce) met de kroon aan de bovenzijde bij de 12???
Gebruikt in het franse leger rond 1960-70.

zodiac seawolf?

Of een submariner… maar met oranje plaat???
Een ZENO Army Diver dan???

SUPER horloge Misha, maar die heb ik al, zie : http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,7294
Die van mij was echt een koopje trouwens als ik die prijs van Michael zie.
Je zou al een band verdienen voor de moeite, maar laat die mooie horloges nog maar ff komen, je weet ze goed te vinden! (tu)

Yaffle

:frowning: , maar ik laat me niet kennen!

Ben al weer bezig met zoeken :smiley:

PHILIP WATCH CARIBBEAN 1000M

Ernest Borel SUB gemaakt door Doxa?

Dus maak hem maar af, wat mij betreft heb je de band gewonnen.
Mijn ´grail´ is van de makers van bovenstaande philp watch, maar de echte makers, dezelfde mensen die iets later doxa overgenomen hebben. (philip watch is meer een plakmerk :D). Achterop mijn aanwinst staat ook net zo´n logo als op de doxa´s…
Verder heeft mijn klokje wat meer wijzertjes en een uurwerk wat begint met een “V” …
Kop je hem in?B)-

Yaffle

Een Yema Incabloc Wristmaster met Valjoux uurwerk?

edit: nee klopt toch niet

Ik ben eruit! yippie;)

Het is een…Jenny Caribbean diver:)

Call 72 (Valjoux)

logo

Nog wat Jenny foto’s


Meer wijzertjes…??? Is een …begint met een C…tweede letter een H…!!!

Uurwerk begint met een V…

Misha!!!
Hartelijk gefeliciteerd, je bent er achter. Tis inderdaad een “orange dialed” Jenny 2000 Caribbean. Tot 1000 meter waterdicht, waarschijnlijk het eerste productie horloge dat die rating had, en in deze uitvoering (Valjoux 72) , zeker de eerste chrono met een rating tot 1000m. De maker, Jenny SA, maakte deze horloges voor o.a. Olech & Wajs en philip watch, maar bracht ze gelukkig ook onder eigen naam uit. Jenny SA heeft later DOXA overgenomen, vandaar ook dat bijna identieke logo. Foto´s en wat meer onderzoek volgen uiteraard zodra ik hem heb.

Gefeliciteerd dus Misha, jij (en de rest) hebben heel wat prachtige duikers de revu laten passeren! PM je adres gegevens even en welke zulu je wilt (20 of 22mm) , dan komt hij zsm naar je toe.
Mochten er anderen zijn die niet gewonnen hebben maar toch zo´n top band willen en daarmee ook een beetje helpen deze prachtige aankoop te financieren :D:D:D… ik hoor het graag!

Yaffle

Gaaf man. Goed speurwerk Misha. :smiley:

Yaffle, alvast heel veel plezier met je horloge. :smiley:

Zeg eens Yaffle, je hebt misschien de uitwisseling tussen Seamaster en mij in het woensdag draadje gezien? Ik denk dat we ons allebei afvragen (ik i.i.g.) wat nu het verschil is tussen jouw Zulu bandjes en de Rhino’s. Zo op de foto lijken ze enorm veel op elkaar…

gefeliciteerd misha , ik heb me suf gegoogled :stuck_out_tongue: