Heuer Carrera ref. 1153S - Yes!

Van dit soort posts kan ik echt genieten. Ga zo door!

Bedankt allemaal voor de mooie reacties! Het is mij ondertussen duidelijk dat ik voor eind augustus het horloges nergens geserviced krijg. Hij gaat nu dus even ontspannen tot de 31e, wordt dan een dagje gedragen, en gaat dan naar een geschikte uurwerkmaker…

Uitmuntende post, en ook erg leerzaam!

Dit zijn wat mij betreft de betere posts in het vintage forum en een genot om te zien en volgen.
Wat een moois is er te vinden en te dragen en uiteraard een genot te zien dat je hem in ere herstelt.
Een welverdiende aanwinst voor al je werk wat je regelmatig met ons deelt !!

Jaloers op je aanwinst maar absoluut niet misgunt.

Hi Geert,
Storytelling en het verzamelen van vintage juweeltjes gaat je goed af. Altijd een genot om je posts te lezen. Proficiat en dank!

Gefeliciteerd met dit prachtig horloge , en een net zo mooi verhaal . :ok_hand:

een sterke post, en een prachtige klok.

Veel plezier ermee.

Mooie zeldzame klok en een leuk verhaal. :thumbsup:
Veel plezier met de nieuwe aanwinst !

Wat een mooi verhaal. Heerlijk - en leerzaam- om te lezen. Met als toetje de foto’s van je mooie aanwinst! Veel draagplezier! Goed te lezen dat je je kennis ook aan anderen doorgeeft.

Dank Geert voor de achtergrond, weer wat geleerd. Kan het ook nog zo zijn dat bij een merk ook nog verschillend wordt toegepast, bijv. de ene dial SWISS en een andere T - SWISS - T of hebben merken daarin een stringent beleid? Bedankt voor de link - leuke post. Groet

De meeste wijzerplaten werden in series gemaakt (dit werd ook vaak uitbesteed), en zijn dus allemaal identiek maar omdat door de vraag dan een nieuwe serie werd gemaakt of besteld konden er natuurlijk wel verschillen ontstaan. Van populaire merken zoals Rolex en alle informatie die mensen bij elkaar hebben geharkt wordt steeds duidelijker hoe zo’n horloge tot stand is gekomen. Een Rolex met een wijzerplaat uit een korte of afwijkende serie kan ook ineens veel meer waard zijn als een wijzerplaat die gangbaar was(single red, double red, meters first, long feet etc.). Zoals ik in mijn introductie al aangaf is dit een Carrera met een eerste generatie wijzerplaat, maar er zijn er nog twee voor dit referentienummer alleen. Sommige merken maakten soms ook horloges met de onderdelen die er toevallig nog op voorraad lagen, van Omega is dat bijvoorbeeld wel redelijk bekend.

Er is een enorm lang artikel geschreven over de toepassing van radioactieve lume in Rolex horloges inclusief metingen voor als je hierover meer zou willen weten zeker een aanrader: http://rolexpassionreport.com/15606/the-evolution-of-rolex-luminous/

Leuk om te lezen. Ik ben een groot fan van deze Heuers, het design is om van te smullen.

Prachtige chrono en mooie post!

Het was de duurste servicebeurt ooit voor mij maar nu is hij eindelijk klaar!

14 likes

Vet!!!

+1 :heart_eyes:

mooi geert! Mis hem wel een beetje hoor :smiley:

Aangezien je volgens mij een neusje hebt voor het vinden van vintage chrono’s verwacht ik dat je er binnenkort nog wel een gaat vinden… :wink:

Erg mooi exemplaar, wat hield de servicebeurt in?

Prachtig horloge! Geniet ervan

1 like