Weer mooi gemaakt jurk👍🏻
Tis nog te vroeg voor relativerende corona grappen. Gisteren een bootlading haat gekregen voor de mijne.
Maar wel allemaal naar t strand.
Haha, al die toiletrollen!!!
Kan het zijn dat je het volgnummer achter “deel” bent vergeten in te vullen of ben je de tel kwijt ?
Ook ik vind de grap van gisteren ongepast maar met “wel allemaal naar het strand” heb je zeker wel een punt. Er komt niet voor niets zojuist een landelijke noodmelding binnen op m’n mobiel.
Ik houd wel van zwarte humor. Heb veel met artsen gewerkt en dan hoor je ook de meest zwarte grappen.
Wellicht ongevoelig geworden als gevolg .
Ben het idd vergeten!
Dus daar ligt al het toilet papier
Ik maak ook nog corona gerelateerde grappen en relativeer ze ook wel.
Maar om eerlijk te zijn, zelfs milde symptomen zonder koorts zijn geen pretje, heb het bij geen enkele griep ooit zo lastig gehad.
Jij bent besmet met Corona?
“Mogelijk besmet”, ze doen hier geen testen meer bij de mildere gevallen.
Hier in Nederland ligt het ook hoger. Het RIVM geeft zelfs aan dat het werkelijk aantal besmettingen hoger ligt dan wat ze melden.
Op basis van het aantal sterfgevallen en de statistieken op basis van andere landen moet het aantal besmettingen in Nederland tussen de 25k tot 55k liggen. Maar van het RIVM mag ik dat vast niet zeggen, want wij Nederlanders zijn vast anders als Chinezen, Amerikanen, Koreanen en Italianen.
Als dit aantal zou kloppen dan zou dit in feite goed nieuws zijn want dat betekent dat het aantal ernstige gevallen als het ware verdund wordt. Ik denk dat het best realistisch is om te veronderstellen dat de geteste gevallen slechts het topje van de ijsberg is. Maar nogmaals, ik zie dat in feite als goed nieuws.
En je voelt je echt ziek ondanks dat je milde klachten hebt? Hoelang heb je het nu?
Jep… dan heb het ineens over dezelfde mortaliteit als de griep.
Het is wel dat een enorme lijdensweg is als ik de beelden uit Italië zie.
Maar ook dat is te vergelijken met griep denk ik. Bij de ernstige gevallen is geen camera maar dat ziet er ongeveer hetzelfde uit. Mijn vader is overleden aan longontsteking. Daar werd je ook niet vrolijk van aan het eind.
Maar goed, snel over op een ander onderwerp voordat Sybren Anne er lucht van krijgt
Nee… dat is ook wat corona veroorzaakt natuurlijk.
Kwetsbare mensen moeten eigenlijk gewoon niet ziek worden. Als ze dat wel doen kan het zo ineens over zijn.
Beter kapen we ook de strip niet.
Vorige week hadden we eerste symptomen, dag of 2 lichte koorts en ziel uit je lijf braken. Deed de huisarts toen nog af als een buikgriepje. Begin deze week begonnen met hoest en keelpijn, nu bij mij diepe langdurige hoest. Lijkt ook alsof in in een bankschroef zit met momenten, pijnlijk en lastig ademhalen.
Gisteren een buur naar ziekenhuis gebracht, en net opnieuw ambulance in de straat.