HF Café... daar is altijd wat mee

Prachtig hoe onze ‘scherm-problemen’ weer onmiddelijk weggerelativeerd worden door dat kadertje aan de muur dat herinnert aan onze gevallen forumvriend…
Ik moet hier ook weer wat vriendelijker zijn.
Erg mooi @Jurk.

9 likes

Alles is relatief, zo ook het leven! :pray:t2:

7 likes

Jur(k), geweldig mooi gedaan. Amen :pray:t2:

En @Mr.JokerBean, beterschap kerel!

2 likes

Mijn beste,

Interessante materie, die Cirkel van Covey!!
Ik slaap er eens een nachtje over!!
Deswege,
voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

En morgen…

Vandaag kan een mooie dag worden.
Bekijk het van die kant.
Geniet ervan of laat 'm voorbij gaan,
je hebt het zelf in de hand.

Geef je ervaring een dagje vrij
en begin de morgen fris.
En doe maar net alsof het vandaag een speciale dag is.

Vandaag kan een mooie dag worden
en morgen even goed.

Vandaag kan een mooie dag worden,
treed 'm tegemoet.

Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

19 likes

Mooie tekeningen @Jurk altijd leuk om even rustig te bekijken :+1::beer:

1 like

Beterschap! Hopelijk herstel je snel!

Toch vreemd ik had precies hetzelfde de donderdag na de carnaval hier in Limburg. Nog nooit zo een erge “buikgriep” gehad,
Daarna paar dagen flink gehoest. Of het wat anders was geen idee en zal ik ook nooit achterkomen. Nu voorzichtig zijn.

Ben me wel aan het storen aan alle domme mensen hier in NL. BLIJF ALSJEBLIEFT BINNEN Of maak een kort blokje om maar ga er niet op uit. Als je het niet voor jezelf doet dan voor alle andere mensen en artsen die het al zo druk hebben. Het is echt serieus ernstig welke kant we nu opgaan I.m.o.

On topic: Jurk mooie tekeningen zoals altijd, grappig, verdrietig, realistisch alles komt voorbij👍🏻

7 likes

Mooi gezegd @Tissot62 :ok_hand: !

:pray:t2:

Dank! :+1:

Dank! :+1:

Helemaal mee eens! Amen. Zoek een hobby en blijf binnen, ga tekenen of zo. :sunglasses:

13 likes

:joy::joy::+1:t2:

Of ga lekker met Lego spelen:

https://www.horlogeforum.nl/t/i-hate-lego/121752/684?u=wilfox

2 likes

Yes Lego krijgt een boost nu😀

2 likes

G0dsamme. Ik krijg hier heel erg van die verbeten branderige ogen van. De goede man is nu een week weg, en het is allemaal nog vers voor z’n omgeving.

Zo’n zes maanden na dato mis ik mijn moeder verschrikkelijk. Ze zou het prachtig hebben gevonden dat de lente de aanwezigheid laat voelen in ontluikend groen, en ze zou hartstikke moe zijn geweest vanwege de heisa en stampij rond dit griepseizoen.

Vlak voordat ik de, overigens prachtige, tekening van @Jurk voorbij zag komen en deze post las, stond ik twee maaltjes zuurkool in te pakken. Eén er van hoef ik niet meer naar de van Diggelenstraat te brengen, en ik moet me zo bij de ochtendkoffie inhouden om niet te gaan zitten snotteren als een vierjarige.

De mogelijkheid om ze in de komende maanden rust en ruimte in het hoofd te wensen heb ik niet, maar ik hoop dat @MonsterT’s familie het een beetje redelijk maken met mekaar.

Gelukkig maar. Daar kwam ik hier voor. Pffff. Leuk, trouwens. Mooie details, en leuk om te zien dat ome Ted beklijft.

Dat is nog maar de vraag. Wanneer men het signaal brand meester geeft ga ik me eens buigen over de vraag of dit griepseizoen nu statistisch volkomen normaal was of niet.

Uitgaande van 300.000 tot 650.000 sterfgevallen per griepseizoen (bron: The Lancet, 6 Dec 2019, University of Edinburgh), en uitgaande van een normale 7-15% corona-virusen per griepgolf zou je per griepseizoen tussen de 21.000 en 97.500 sterfgevallen verwachten aan dit soort problemen.

Merk op dat ik niet aan het zeggen ben dat ademhalingsproblemen tof zijn. Ik ben ook niet aan het zeggen dat dit geen erg onsympathiek virus is. Ik zeg alleen dat het par for the course lijkt.

8 likes

:ok_hand:.

7 likes

Dit soort bierviltjes berekeningen helpen ons helaas niet. Het probleem is dat de “attack rate” (aantal mensen wat besmet raakt) hoger is dan bij de griep en in een korte tijd een enorme druk op de gezondheidszorg levert.

De mortaliteit is niet goed in te schatten omdat de noemer onbekend is (het aantal besmette personen, die onder de radar blijven is niet bekend).
Tenslotte “vergeet” je voor het gemak dat er momenteel óók nog steeds een griepgolf(je) is incl andere (corona)virussen. Sars-cov2 komt er bovenop. Als dit zich over een seizoen zou uitsmeren, zou er geen paniek zijn, het zit hem in de enorme aantallen in korte tijd erbij.

9 likes

Om het nog beter te snappen:

1 like

Ik deel hem hier ook maar weer eens want zie alweer waar deze discussie heen gaat

En zullen we sowieso niet van elk topic een corona-experts topic maken?

6 likes

Mijn excuses, ik had ook niet moeten happen.

Ik behandel nu een paar weken patiënten met Covid-19 en ik reageer, als door een wesp gestoken, op mensen die zeggen: “het is maar een normaal griepje”

Dus ik laat de pseudowetenschap hier voor wat het is, maar vraag met klem mensen zich te houden aan de adviezen van het RIVM

Er staat nu al een aantal minuten;
14

dus ik houd m’n hart vast

20 likes

Ik betwijfel of The Lancet het op een bierviltje doet. :slight_smile: De juiste cijfers kennen we niet. Ik kocht zaterdag twee spijkerbroeken van een kledingboer die stond te snuiven, en we moesten erg lachen om het feit dat we niet exact wisten waarom.

Jij spreekt jezelf tegen in twee alinea’s. Enerzijds heb je het over de ernstige attack rate, en direct daarna ga je het hebben over het feit dat je het niet weet. :+1:

Nogmaals: Ik suggereer NERGENS dat het een normaal griepje is. Ik kijk alleen naar de cijfers. Een griep waaraan je met pulmonaire problemen overlijdt is per definitie niet cool. Ook in 2018 niet.

Weten we dat of gokken we dat? Ik stel voor dat je rustig aan doet, en over tien jaar het gedane onderzoek eens bekijkt.

Dingen helder zien doe je per definite achteraf.

Nee, in godesnaam niet zeg. Zie boven. Laten we de medische statistici met dikke brillen er vijf jaar over nadenken en het er tot die tijd niet meer over hebben, alsjeblieft.

Chris, je wekt bij mij de indruk dat je de ernst van de huidige situatie niet in ziet. Ik hoef dat inmiddels overbekende vergelijkingstabelletje NL <=> Italie qua doden en besmetting toch niet te plaatsen neem ik aan?

Overigens heb ik totaal geen zin om verder te gaan discusseren of reageren, ik ga in de :sunny: in de tuin aan het werk, alleen.

1 like

Dat is correct.

Nu zit ik dit met een vandaag opgekomen lichte pijn op de borst en een hoofdpijntje te tikken, en ik heb niet het gevoel dat de wereld op zou houden te draaien als ik bij de statistiek zou zitten. In dat opzicht zie ik de ernst niet in, omdat ik mijn eigen bestaan als plezant, maar door de bank genomen overwegend nutteloos zie. :thinking:

Ik zie de ernst en de graad van lulligheid voor diegenen die ziek zijn wel in, maar of we met een abnormaal griepseizoen van doen hebben zien we volgend jaar pas. Bedenk dat er per jaar in dit land 150.000 sterfgevallen zijn, 410 per etmaal, waarvan 9% aan de luchtwegen. Waar normaliter geen haan naar kraait.

We zouden daar best wat vaker bij stil kunnen staan onder normale omstandigheden, zo dagelijks.

Ik ben gisteren al in de tuin bezig geweest. Alleen. Het was erg fijn. Frisjes, maar de zon scheen. Ik wens je een fijn rondje tuinieren toe. Het schijnt goed voor de gezondheid te zijn. :slight_smile: :+1:

PS: Voor zometeen wat leesvoer bij de koffie. Het lijkt er op alsof de ouderen in Italië vanaf 2013 al kwetsbaarder zijn dan bijvoorbeeld de oudere Denen:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971219303285

Wij zijn hier zuinig op onze Belgen hoor! Van harte beterschap man. :sneezing_face::+1:

2 likes

Beterschap en hoop dat je snel weer opknapt!

1 like