HF foto challenge #101 - De tand des tijds

Wellicht dat @Doriann nogmaals een foto kan nemen van het horloge? Hoeft uiteraard niet weer zo technisch in elkaar te zitten, maar gewoon even snel een smartphone shotje zal al voldoende zijn… want heel eerlijk, ik twijfel ook.

1 like

Goed gezien. Ik heb deze foto net genomen met Stable Diffusion, lokaal op de PC. :sunny:
Ik weet niet of dit van de spelregels mag maar heb geen afgeragd exemplaar zo liggen. Dus als creatieve interpretatie.

Vind hem wel treffend.

An old worn golden wrist watch with lots of wear and tear, presenting the vanishing of time.

En de AI wist genoeg.

hier in high resolutie

1 like

Ik had van de techniek gehoord, maar nog nooit gebruikt. Ik moet wel zeggen dat het resultaat heel treffend is en ik ben er echt verbaasd over hoe goed het werkt, maar of het volgens de spelregels is, laat ik aan @Bro over, alhoewel ik zijn beslissing al wel kan raden :blush:

Maar de techniek is verbluffend goed!

3 likes

Wel griezelig knap dat AI! Het kan ook fantastische gedichten maken zag ik op een tentoonstelling. :thinking:

1 like

Maar dan is het dus niet jouw horloge - sterker nog het horloge in kwestie bestaat helemaal niet.

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik heb er ook als eens mee gespeeld. Echt vet om te zien wat hij al kan. Vooral als je snel kijkt. Maar je blijft hier en daar wel zien dat hij alles bij elkaar fantaseert. Ook als je jou render ziet. Wel tof inderdaad, maar voor de fotochallenge lijkt het me beter dat we enkel zelf gemaakte & geschoten foto’s toelaten. :sunglasses:

1 like

Klopt, werkt best goed alleen zie je vaak de fouten in de dial en met name als het om tandwielen en nummers gaat :slight_smile:

Zou volgens de spelregels ook niet mogen toch?

Want eigenlijk vormt Ai het eindresultaat van knipsels van verschillende afbeeldingen. En zelf gemaakt… tja, de vraag is wel zelf gemaakt, de afbeelding niet. Wel mooi eindresultaat.

1 like

wijzerplaat rondom ale indexen aangetast door de tand des tijds

7 likes

Begrijp ik, dit zijn ook unieke foto’s van een uniek uurwerk wat niet bestaat.
Wat ik vooral fascinerend vind aan AI imaging is dat deze vaak met de mooiste verrassende creatieve vondsten komt. Het zijn geen knipsels uit foto’s maar een volledige generatie uit ruis en slimme tekst impretaties en innovaties.

Met de toevoeging van ‘in de stijl van Blancpain’ komt Stable Diffusion met een pracht van een tand des tijks klok met een dubbele wijzerplaat die ik nog nergens eerder heb gezien. Waarvan je denkt waarom heeft niemand hier eerder aan gedacht.

Uurwerken gebaseerd op een AI-ontwerp zullen er vast steeds meer komen.
Voor een volgende foto challenge. :wink:

5 likes

Oehhh, ik ga morgen een foto maken! Mooi onderwerp!

1 like

Rat look - het leven van ruim 42 jaar is af te zien aan de bezelring. Alwaar de ‘Hard Gold Plated’ laag verdwenen is en plaats heeft gemaakt voor Stainless Steel.
Technisch gezien is ze, na een uitgebreide onderhoudsbeurt ruim 19 maanden geleden, nog geheel bij de les.

12 likes

@Bro
Dank voor je opmerkzaamheid Wouter.
Aangepast.

Schei uit :rofl:

fo·to (de; v(m); meervoud: foto’s; verkleinwoord: fotootje)
1 fotografische opname
2 afdruk daarvan op papier

Hoe mooi en bijzonder het ook is, ik zie niet staan “door code in elkaar geflanste afbeelding” :face_with_monocle:

Ik heb geen oude horloges, kwam vanmiddag wel een boom tegen die de tand des tijds niet heeft doorstaan.

12 likes

Welnee, dat was de definitie van een foto van pakweg 20 jaar geleden. Iedereen ziet al veel meer AI dan je zelf weet van hebt. Advertenties, films en nu ook volledige AI imaging voor iedereen gratis thuis.
Aangezien het geen echt horloge is voor de challenge vindt ik het verder prima.

Vaak zie je de verschillen tussen een echte foto en niet echt al lang niet meer. De techniek gaat nu zo snel. Zoek de verschillen.

Nee hoor, die is gewoon dat.

Dat doet geen afbreuk aan de definitie.

Niet zo zeker of we daar nou zo happy mee moeten zijn, maar goed.

Met AI maak je prachtige afbeeldingen. Dus, zeker, mooie techniek. Niets tegen in te brengen.

Het zijn alleen geen foto’s :man_shrugging:

Mijn 53 jaar oude Helbros ziet eruit zoals het hoort na 53 jaar, de Chesterfield heeft wat aandacht nodig :wink:

16 likes

Dat zeiden ze ook met de komst van digitale cameras.:slight_smile:

Ik vindt het ook mega interessant wat er met door AI gegenereerd beeld gedaan kan worden. Ik volg een aantal kunsternaars, waarvan 1 het AI het heeft omarmt en nu prachtige beelden maakt met behulp van AI. Maar hoeveel nu eigendom is van de kunstenaar, en hoe je het noemt, geen idee. Maar het is in ieder geval fascinerend.