HF Foto Challenge #107 - Watch (and) Book

Niet alleen horloges worden smart, ook boeken. :sunglasses:

11 likes

Tja, dat doet me er aan denken dat we nog eens een rondje moeten doen. :rofl::rofl::rofl:

2 likes

:upside_down_face: :rofl:

1 like

Dit is de winnaar. Althans, voor mij. Mooi hoor.

4 likes

Idd. een prachtige sfeer👍🏻, maar oooooh wat wordt het moeilijk😀.

Dank je wel Ferry, ik ga voor de selectie heel rustig de tijd nemen😊.

Als alle likes tegelijk waren gegeven, zou voor dit systeem iets te zeggen zijn, maar de eerste foto’s staan er al ongeveer twee weken op en hebben meer tijd gehad om te worden geliket. De laatste foto’s zijn zelfs vandaag nog maar geplaatst. Alles laat ik echt meewegen met de selectie hoor!

5 likes

Zitten echt hele mooie tussen, voor mij is die van @Racerke (Kevin) de mooiste :+1:. Je moet er maar op komen, gelukkig dat smaken verschillen toch :wink:

2 likes

Ga ook weer een poging doen, LED-boek:

15 likes

Lieve horlogevrienden
Het is nu zondagavond 11 februari 2024, 20.00 uur, de inzending voor de nu al geslaagde HF Foto Challenge #107 “Watch (and) Book” is gesloten.

Watch (and) Book
Er zijn veel geweldige reacties en vooral erg mooie foto’s binnengekomen!
Het organiseren van deze foto challenge was een feestje om te mogen doen.

In de komende week ga ik in alle rust 19 foto’s uit de ingezonden 58 foto’s selecteren, dat is natuurlijk erg moeilijk, maar als winnaar van de vorige challenge is het een eer en verdienste om te mogen kiezen uit al die mooie foto’s.

Waar ga ik o.a. naar kijken
Achtergrond
Belichting
Compositie
Creativiteit
Diepte
Gulden snede
Het plaatje, wat wil je laten zien
Humor
Kader, buiten kaders
Kleur
Manipulatie (fotografisch)
Originaliteit
Regels, buiten regels
Scherpte en onscherpte (Bokeh)
Sfeer
Standpunt
Totale indruk
Vorm

Stemronde
Het meedoen is het belangrijkste, dat geldt voor alle HF leden die de moeite hebben genomen om een foto te maken voor “Watch (and) Book”.

Of je nu een duur objectief hebt gebruikt, of je hebt een foto met een mobieltje gemaakt, dat hoeft het verschil niet te maken.
In de komende dagen ga ik er met veel zorg mee bezig.
Over uiterlijk een week hoop ik de stemronde (met hulp, of voor het eerst zonder hulp😀) te kunnen starten.

Dank jullie wel
Hans

30 likes

Zeker.

Haha ja dit dus.

3 likes

Succes Hans, word niet gemakkelijk.

2 likes

Het boek is uit.

Dan kun je aan je bureau Hans, en doe wat nodig is voor een rechtvaardige selectie.

Veel succes, jij kunt het! :+1:

5 likes

Tussenstand selectie
Even een berichtje i.v.m. de selectie voor de stemronde van HF Foto Challenge #107 “Watch (and) Book”.

Hoe staat het er bij
Vanmorgen ben ik gestart met de selectie, door twee mappen te maken met foto’s, namelijk een map “geselecteerde foto’s” en een map “niet geselecteerde foto’s”.
Toen alle 58 foto’s de revue waren gepasseerd, bleken er veel te veel foto’s in de map “geselecteerde foto’s” te zitten. Eigenlijk zou ik alle foto’s wel in de map “geselecteerde foto’s” willen stoppen, maar dat kan natuurlijk niet.

Vrije avond
Dus ga ik nu (onverwacht vrije avond door het vervallen van een koorrepetitie) nog even verder met uitzoeken door nog een nieuwe map maken met voor de tweede keer geselecteerde foto’s😀.
Op deze wijze ga ik door tot er uiteindelijk 19 foto’s voor de stemronde over blijven.

Twee polls?
Even heb ik overwogen om twee polls te maken met in totaal 38 foto’s, maar daar zie ik toch van af, omdat dit het wedstrijd element te complex zou maken. Uit 19 foto’s kiezen is nog redelijk overzichtelijk.

Jullie horen van me,
Hans

20 likes

De stemronde voor HF Foto Challenge #107 Watch (and) Book is geopend:

Alle geselecteerde foto’s bij elkaar:

11 likes

Er tekent zich het e.e.a. af, maar het is nog maar 15 februari (zie m’n Seamaster die ik momenteel draag), er kan in de komende 9 dagen nog nog veel veranderen😀.

Mooi die vele stemmen die nu al zijn uitgebracht👍🏻.

Je kunt nog tot zaterdagavond 24 februari 2024 20.00 uur stemmen:

2 likes

Die winst was te verwachten

en dat gaat niet meer mis. Dat percentage spreekt boekdelen.

5 likes

Van mij krijgt @Racerke de eeuwige roem, kan toch niet meer missen? :champagne: voor Kevin. En kan nu alvast nadenken wat de volgende chalenge wordt :+1: :thinking:

3 likes

Nog een week om te stemmen, de eerste plaats tekent zich duidelijk richting België af. Het verschil tussen de tweede, derde en vierde plaats is klein en dat wordt nog heel spannend!

In de komende week kan er nog veel gebeuren!

Ik heb de tijd en wacht rustig af😀:

4 likes

Wow. Dat is de langste stemronde ooit. :rofl: Doorgaans is een paar dagen voldoende.

4 likes

Hans, ik wil de poedelprijs. Je mag het ook de rode lantaarn noemen, heb ik toch het gevoel ietsie pietsie wat gewonnen te hebben :wink:

1 like