HF Foto Challenge #110 Tienertijd

Ja man ben uit 1960 :face_exhaling:

2 likes

Mijn pa kocht de Candy en de Chick dus ik had mazzel :wink:

4 likes

O valt mee hoor. :smile:

https://www.omegawatches.com/watch-omega-other-omega-ck-2750

Ik ben 1 jaar ouder dan deze schoonheid. :wink:

1 like

O een heeeel stuk ouder dan ik ben :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Mooi thema, dat gaat door de leeftijden veel diversiteit opleveren :white_check_mark:

1 like

Nope. Wij zagen af en toe nog eens mensen zonder telefoon in hun handen, en het gebeurde zelfs dat er seks plaatsvond. Of dansen. Of een gesprek. Of allemaal. :slight_smile:

Ik zit me het hoofd te breken over deze opdracht, ook omdat ik in m’n tienertijd niks met horloges had. Dat kwam pas veel, veel later. Ik las veel, werkte in de supermarkt, ging naar school, ging naar de kroeg, en speelde games. Dat was het wel zo’n beetje.

Kan me nog wel herinneren een zomer op het land gewerkt te hebben met een boer die helemaal gek was van dit nummer toen het net uit was:

Ik heb dat album uiteraard nog steeds. Maar hoe ik dat in godsnaam in een foto moet vatten met een horloge?

Chapeau voor wie hier creatief gezien mee aan de haal gaan.

5 likes

Jij bent normaliter toch best creatief fate?
https://www.julienslive.com/lot-details/index/catalog/354/lot/144062/TOM-PETTY-NIXON-LIMITED-EDITION-WATCH

Hier begon het wat duurdere segment gedoe :slightly_smiling_face:
Foto zonder horloge.

1 like

Als Amsterdams straatschoffie aanschouwde ik in de Staatsliedenbuurt een deel van de opnamen (regenscene) van deze iconische film.

Een horloge had ik niet, maar wel de tijd, kon niet lang genoeg duren met Monique :yum:

7 likes

Geweldig.

2 likes

Iconische uitspraak. :grinning:

Ja ik droomde ook wel eens van Monique. :heart_eyes:

4 likes

Voor de senioren onder ons,
Natuurlijk was muziek toen belangrijk.
Maar wat nog belangrijker was, BROMMERS…
Het horloge op de foto is ongeveer uit het jaar van de foto.
Ongeveer 1972. Toen door mijn vader aangeschaft en tot zijn overlijden nooit meer afgedaan.

20 likes

Lastig thema maar klopt de ‘je hebt 10 dagen ‘ en 12 mei dan wel?

dat was een copy/paste foutje…tot 12 mei de tijd hoor.

Leuk thema, gaan wij eens over nadenken! :grinning:

1 like

Ik denk een zwarte Zundapp met rvs voorspatbord, rode buddyseat en…voetschakeling. Maar de simpele versie. Een standaard 3 versnelling hand schakel bak omgebouwd met een soort schakel klok. Voordelige oplossing voor de fabrikant.
Had er ook een. En uiteraard ook een hoog stuur er op gezet. En tikje opgevoerd. :smile:

Had toen ook niet veel met horloges. Dat kwam pas een beetje in 1982 met deze new old stock Omega Geneve uit 1968. Maar het was lang mijn enige.

En veel sixties muziek op cassette zetten en in de Golf met sportvelgen rondrijden en lekker hard zetten. :notes: :guitar:
“Bad moon rising” was een favoriet!

18 likes

100% goed. Ken uw klassiekers.

Begon bij mij ook meteen na het halen van mijn rijbewijs.
Ergens in 1975.

1 like

Op mijn 16 jaar ben ik in de kolenmijnen gaan werken, dat maakte het meest indruk op mij tijdens mijn tienertijd

20 likes

In die tijd had je als tiener geen horloge nodig, je maag vertelde je dat t tijd was om naar huis te gaan :upside_down_face: Een kwartje voor de telefooncel was wel handig om te melden dat je dr aan kwam…
The simplicity of life☺️

3 likes

Nice :wink: