HF foto challenge #80: Spreekwoorden en gezegden

Ik gok op een lamellenpomp.

Waarom heeft nog niemand een Tudor princess op een erwt gedropt en een plaatje ervan geschoten?

Raar!

Leuk onderwerp.

5 likes

De dode mus heb ik inmiddels gevonden. Nu nog een foto met een horloge maken.

4 likes

Misschien omdat dit geen spreekwoord of gezegde is? :man_student:

2 likes

Prinses op een erwt niet… jawel joh gekkie, is een gezegde.

@Blufkakel , niet te lang mee wachten dan. Straks loopt die mus weer weg :zipper_mouth_face:

3 likes

Da’s van oorsprong een sprookje. Heeft er iemand een gezegde van gemaakt?

Té close om als onjuist te bestempelen :slightly_smiling_face: Het is inderdaad een pomp (ik denk een schottenpomp) die de onderdruk aan de rembekrachtiger van m’n auto voorziet :tada: Of liever gezegd, deed, want zo hoort het er niet uit te zien :worried:

Beiden een schouderklopje :raised_hand:

1 like

Volgens mij is er wel een uitdrukking uit geboren inderdaad. Maar om dat nu meteen een gezegde te noemen? @Time_Lord verlicht ons eens.

1 like

@Blufkakel en @ElChueco vanwaar de naamsverandering? Jullie brengen me in verwarring :exploding_head:

compleet of topic, i know

1 like

Heel leuk thema! Veel creatieve ingevingen ook. Hier is de mijne:

Slapen als een (Tudor) roos

4 likes

Het is een uitdrukking, geen gezegde en zeker geen spreekwoord.

Weet ik veel! :joy:

4 likes

Schijnt dat er wel meer mensen hier last van hebben :wink:

Een gat in de hand

Mijn kids waren met verf aan het spelen, dat bracht me op een idee :slight_smile: Een gat in mijn hand geverfd voorzover ik dat kan. Daarna met nog een klein toefje Photoshop, maar zal de eerste indienen om er geen discussies over te voeren :grimacing:

23 likes

Met dit idee mag er wel een beetje geshopt worden vind ik. Heel toepasselijk in deze hobby :joy:

1 like

Ja maar…

Ik vind hem wel leuk. Gewoon even stiekem snel de foto’s omdraaien en wij weten van niks :grin:

1 like

In dit geval vind ik de Photoshop versie wel iets toevoegen. Gewoon lekker de 2e indienen!

2 likes

Juist niet toch :face_with_monocle:

Da’s wel erg bijdehand…

1 like

Zijn vel duur verkopen

10 likes

Ah, ik dacht ‘op je strepen staan’

6 likes

Ik dacht ‘een streepje voor hebben’.

5 likes