HF Fotochallenge #103: Kleuraccent

Overschat jezelf nu niet.

5 likes

Dat kan, maar ik weet dat jij ook prachtige foto’s kan maken en in staat bent om een er een kei goede foto uit te trekken. Jij hebt geen Photoshop of Color Splash-achtige apps nodig joh :grin:
Zie het als een leuke uitdaging om net even iets anders te fotograferen dan je normaal gewend bent.

3 likes

Niet gelezen. Gekke regel, maar genoteerd. Dat de beste moge winnen, ik ben het niet.

1 like

Grappige complicatie. Als je het gebruikt, loopt de tijd dan ook af? Of werkt het als een blauwe kaart en leg je gewoon je Jaeger-LeCoultre achter de autoruit? :joy: :see_no_evil:

2 likes

Ik had het over de andere deelnemers. Ik ben zeer zeker geen kunstenaar. Niet eens een goochelaar, nu ik er bij nadenk.

Ik doe een monochromatische grijs-groenige. Grappig genoeg hoefde ik de saturation niet naar bijster ver naar beneden te trekken, het was gewoon een grijze dag met grijs kut licht. Dus deze is niet bijster gesjopt of gefilterd, ook al heb ik wel een beetje met wat levels zitten pielen, uiteraard. Het kleuraccent is natuurlijk licht op het logo.

46 likes

Kijk! Geen photoshop nodig gehad toch? En het resultaat is prachtig :kissing_smiling_eyes: :ok_hand:
Dat grijze kut licht zorgt in ieder geval voor een mooi contrast en een knallende dial!

4 likes

Maar een mooie foto Chris👍🏻

4 likes

:tophat:

30 likes

25 likes

The making of

45 likes

De laatste 2 zijn erg goed gelukte foto’s, ik vind ze mooi!
Echter het volgende is toch van toepassing, of lees ik dat verkeerd? :man_shrugging:t2:

Nieuwe poging van mijn kant,

15 likes

Eerste poging

25 likes

En wat voor een poging! Ziet er goed uit!

1 like

Ooit eens een paar goedkope klokjes opgepikt voor de handel en met een simpele mob.foon wat foto’s gemaakt. Op tafel met een zaklamp. Geen appjes of andere trucjes. Ben daar toch een complete digibeet in en zou meer verpesten dan verbeteren :slight_smile: :wink:
Deze dus onbewerkt en “puur natuur”. :grin:

12 likes

Verkeerd gelezen. Excuus…

1 like

De challenge zit hem in een foto maken zonder gebruik te maken van zo’n speciale filter :wink:
Wel kun je uiteraard in Snapseed contrast, licht, warmte etc. Aanpassen.
Maak gerust een nieuwe foto, want die groene tinten kunnen wel lekker knallen in een zwarte omgeving :grin: :+1:

Thnx voor de tips! Ga me best doen om iets inzendbaars te maken :smiley:

1 like

Het blijft een leuke foto, maar….

Daarnaast een zwart-wit filter toepassen en daarna een kleuraccent inkleuren is bij deze challenge net niet de bedoeling :wink:

1 like

Beste Julian, terecht leg je de spelregels nog eens uit.
Maar een van je eerste regels is ook echt een punt? :thinking:

Maar ik ga zelf ook aan de gang een leuke inzending te maken. Heb al wat ideeën.
We hebben nog tijd. :grin:

1 like