HF Fotochallenge #84 - Thema: beroepsvaart ⚓

En op 10 over 10 en 37 seconden zetten :stuck_out_tongue_winking_eye:

It’s all in the details :joy:

2 likes

Ha ha, ik twijfelde, is dat nu een cruise schip? Zou nou passagiersvaart zijn?
Maar nee, die privé jachten zijn echt gigantisch he! :grin:

Hebben over het algemeen meer personeel rondlopen dan een vrachtschip.
En stel je niet te veel voor bij de accommodatie voor het personeel. De luxe is voor de eigenaar, niet voor het gepeupel.

5 likes

Alleen bestaat ie nog niet

Het wordt wel een passagiersschip maar dan als jacht.

7 likes

Die lijkt wel erg op die van mij :sunglasses:

1 like

Had dat thema nou iets breder getrokken: maritiem ofzo. Aangezien 99% van de bezoekers hier niet in de beroepsvaart zit :grimacing:

1 like

Dan doe je toch alsof, net zoals alle inzendingen tot nu toe: foto 1 is op een rots, foto 2 op een pak vissticks, foto 3 op een touw, en foto 4 met een leuke achtergrond. Dit zijn de mannen hoor :muscle:t4: :anchor:

9 likes

:rofl::rofl::rofl::ok_hand:

1 like

kiko-dourado

3 likes

Tsja, vorige thema was country en western, ik ben gewoon een technicus, geen cowboy. Ik denk de meeste deelnemers toen. Toch leuke creatieve inzendingen. :thinking:
Zo gaat dat met alle thema’s.

Mijn sfeer foto’s bij het begin bijvoorbeeld, zijn als gewone toerist gemaakt.
Ik wilde er geen luxe privé jacht taferelen bij maar juist de harde werkers en hun werkomgeving in het zonnetje zetten.
Veel plezier!

5 likes

mijn opa en mijn oma op hun stoomsleepboot in de westerhaven in groningen. de sleepboot werd voornamelijk gebruikt voor het slepen van pramen gevuld met turf in de veenkolonien.

opa draagt een horlogeketting met daaraan een gouden vestzak horloge. op de foto niet te zien maar ik weet dat hij er was. wij als kleinkinderen mochten bij een bezoek aan opa en oma het horloge bekijken en luisteren naar het tikken van het horloge. . dit horloge is nog steeds in mijn bezit. en doet het ook nog steeds goed. de foto dateert uit 1929. opa was geboren in 1895 en oma in 1897. oma is overleden in het jaar 2000. ze was de oma aller oma’s. de foto is genomen bij de pakhuizen aan de westerhaven in groningen.

25 likes

31 likes

Altijd mooie verhalen dit :ok_hand::grin:

1 like

Niks luxe! :+1:

Wie zijn hier nou ook alweer de :anchor: :ship: mannen ?
Capibarakip, maar die is blijkbaar 3 weken vrij.
@Seaman uiteraard.
Maar ik ken er nog twee of drie hier op het forum :thinking:
@FlyingFox? Dacht ik. Oh, die heeft al gereageerd zie ik nu.

5 likes

Ik ken er ook nog 2. Al geroepen! :blush:

1 like

Foto zal nog moeten wachten tot volgende week, zit momenteel even thuis.

1 like

Prachtig! dat waren nog eens tijden. Mooie foto dit!

1 like

Hopelijk niks vervelends? Ben zeer benieuwd naar de komende creatie!

Haha, zie nu pas waar de foto challenge over gaat.

3 likes