Is een autonome onderzeeër die z’n eigen routes vaart met een sonar erachter voor bodemonderzoek.
Dat is volgens mij verplicht als die weer op pad gaat als luchtvracht. Die dingen gaan de hele wereld over.
Is een autonome onderzeeër die z’n eigen routes vaart met een sonar erachter voor bodemonderzoek.
Dat is volgens mij verplicht als die weer op pad gaat als luchtvracht. Die dingen gaan de hele wereld over.
Zou kunnen idd , weg , water en luchttransport hebben allemaal hun eigen regels.
Van de luchtvaart weet ik het zeker dat deze sticker dan verplicht is volgens de IATA regels.
Ik heb enkel mijn ADR diploma voor gevaarlijke stoffen over de weg .
Maar ik herinner mij idd dat ik bij Tesla Tilburg ooit een paar kratten met lithium batterijen opgehaald heb voor Schiphol. Die waren idd ook bestickerd.
Toen heb ik idd nog opgezocht in mijn ADR boek of ik ook borden moest voeren, maar was enkel voor luchtvaart inderdaad. Kreeg voor het lossen nog wel een explosieven opsporing hond in de trailer.
We dwalen wat af geloof ik
Maar mooie verhalen Teun! Volgens mij kun jij ook wel een aardige foto maken door al die beroeps ervaringen.
Ik was gisteren van plan om even een leuke foto te maken met een oude sleepboot… dus zeven km gefietst, ligt dat ding er niet meer
Shit! Maar geeft niks, nog 2 weken de tijd! Zal zondag ook wat inspiratie foto’s maken hier in regio.
Tot nu toe erg weinig boten te bekennen hier op de Veluwe hahaha. Ik kan wel wat papieren bootjes vouwen, maar dat is uiteraard geen beroepsscheepvaart.
band staat m goed
Mooie foto’s!
Eentje mag meedoen als inzending, met horloge. Helaas geen wristshot.
Je zit in het vak ook en Pilot is het loodswezen?
Klopt inderdaad!
Mooi spul, die ouwe ABCtjes.
Mooi , blijven lopen doen ze die oudjes. Veel beter dan het modern spul.
Toen ik op Terschelling was hoorde ik van financiele problemen van de vissers omdat ze extra voorzieningen moesten aanbrengen, vanwege schonere uitlaatgassen. Ca 50.000 tot 80.000 euro per schip?? Terwijl de machines technisch nog perfect zijn. Maar sommige deden het wel. Je moet wat.
IMO: 7528491
Naam: ARION
Vessel Type - Generic: Tug
Vessel Type - Detailed: Tug
Status: Actief
MMSI: 244699000
Roepnaam: PFBZ
Vlag: Netherlands [NL]
Gross Tonnage: 243
Zomer Deadweight: 189 t
Lengte tussen de loodlijnen x Grootste breedte: 28.75 x 9.1 m
Bouwjaar: 1976
In IJmuiden momenteel? Stoer schip!
Is een algemeen probleem in de visserij. Oa. door alle regeltjes die europa oplegt wordt het door de investeringen alsmaar moeilijker voor de visserij om het hoofd boven water te houden. Deze laatste regel voor de emissienormen is voor velen de doodsteek.
Als je zo de verloedering van de visserij ziet doet dit toch wel pijn. 30 jaar geleden lagen de kades van de 2 visserij dokken in mijn geboortestad nog vol met schepen. Nu zijn er nog 3 kustvissers en een handvol zeevissers. In 1 dok zijn ze weg gejaagd om in de zomer bezoekende jachten te leggen. In het groot visserijdok zal het ook niet lang meer duren want de pakhuizen, verwerkende bedrijven, toeleverings- en herstellings bedrijven en de ijsfabriek is verdwenen om plaats te maken voor luxe appartement en de kade is omgevormd tot wandel boulevard. En nu gaan de nieuwe bewoners klachten neerleggen omdat de paar schepen die er zijn “te veel lawaai” maken als ze dokken…