HF Fotochallenge #84 - Thema: beroepsvaart ⚓

:+1::sunglasses:

€1800 :joy:

1 like

Er zijn grenzen toch? :thinking:

Heb nog analoge Minolta spiegelreflex spullen. Daar doe ik zeker niks meer mee. Maar toch bewaren he.

Ben ik de enige die het gek vindt dat als je de grootste boot kan kopen je de hele oceaan kan leeg vissen? Deze natuur is toch van ons allemaal en “leegvissen” is toch niet normaal? Geldt ook voor olie hoor maar dit “land” is iig nog van iemand.

In dat geval; een instap macro lens + statief.

1 like

Heeft u een tip voor de 2000D?

1 like

Ook echt wel heel kort door de bocht hoor. Ook aan de hele agrarische sector kan wel wat gedaan worden hoor. Tuurlijk heb je deze mensen maar zo zwart - wit is het niet hoor. en ja ik kom ook van het platteland, en ben niet rechts

1 like

:joy: gebruikt vanaf €599,- is net als met horloges. Soms moet je iemand de eerste afschrijving laten pakken.

2 likes

Helemaal waar. Tijden veranderen en ruimte en milieu staat onder hoge druk.
Maar daar ging het mij niet over. Ging mij om het principe, je komt ergens nieuw wonen, in een agrarische omgeving of bij een haven of industrie, en je denkt gelijk te bepalen wat daar mag. Zo ken ik mensen die lekker dicht naast de supermarkt gingen wonen, maar dan klagen over die irritante bevoorrading smorgens vroeg.

4 likes

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

Nieuw €469,- gebruikt rond de €200,-
Ideale allround lens.

1 like

Oké helemaal goed en begrijpelijk, wil ook ook geen politieke discussie van maken. Ik begrijp wat betreft de rest met je eens! :+1:t3:

1 like

Objectieven kunnen (helaas) erg duur zijn. Vaak veel duurder dan de camerabody zelf. De objectieven die in de kits zitten zijn vaak leuk om mee te starten.
Begin daar eens wat mee te spelen in manual mode.
Ik gebruik momenteel zelf objectieven voor horloge-fotografie die geen zoom hebben.
Mocht je vragen hebben, stuur gerust een pb.

Om het even on topic te houden, even snel een fotootje gemaakt met bootjes… is echter geen beroepsvaart, dus ik heb me gelijk bij deze gediskwalificeerd :see_no_evil::joy:

13 likes

En “beroepsvaart” erin shoppen :slight_smile:

Voor mij nog niet direct, dat schip op het tegeltje? Historische beroepsvaart zou ik zeggen.:thinking:

Als die origineel zou zijn, dan was ik het er mee eens. Dit is echter een modern tegeltje uitgevoerd in de oude nostalgische stijl, van Story Tiles. Best geinig concept als je van oude Hollandse glorie in een modern jasje houdt.

1 like

A ha, toch leuk gedaan. Hoe dan ook, is dan wel een verwijzing naar de oude beroepsvaart.

1 like

Visserbootjes in de haven, de meeste waren uitgevaren.

14 likes

Jullie zien het, op vakantie maak je heel mooie scheepsfoto’s! :beers: :sunglasses:

1 like

Wat zijn ze groot he…

…naast je 2 onder 1 kap!

:blush:

9 likes

Ergens op de Noordzee…

19 likes