HF fotowedstrijd #63 - Mechanische onderdelen (open tot 30/1)

Dat is zeker waar. Ik was wel van plan om inderdaad naar een autosloop te gaan. Wellicht kan ik daar wat onderdelen krijgen of desnoods daar wat foto’s maken. Mocht dat niet lukken… een open case back zou plan B kunnen zijn hahaha.

2 likes

Het zal je verbazen, de laatste keer dat ik een blik met een blikopener heb geopend zat ik nog op school. Witte bonen in Tomatensaus, mjummie … :sunglasses:

Ook ik zit te dubben hoe ik dit moet gaan aanpakken!

Lege band.

Wat gaan we daar vanaf halen dan? Ik bedoel, moet morgen wel op pad.

Maisonnette.

Gast! Doen. Bij mij gaat dat nu niet meer werken, ik heb op dit moment alleen maar quartz om de pols. Astron rulez en altijd op tijd! :artificial_satellite:

PS @Colnago, lekker thema! :joy:

4 likes

Nou, nu je het zegt! Ik heb een tijdje geleden wel wat oude Quartz horloges uit elkaar gehaald en foto’s van gemaakt. Punt is wel dat het een neppert was die ik ooit een keer had gekregen toen ik 19 was… dat was dus 20 jaar geleden haha. Maar goed nepperts mogen hier niet (en terecht)… maar mogen ze wel als ze gesloopt zijn?

2 likes

Goeie vraag! Ik zou het stil houden, hamer erop en foto maken. Net alsof je een echte sub in elkaar timmert. Altijd leuk.

Misschien moet je er gewoon geen merknaam bij betrekken, dan is het op zich niet nep, gewoon een quartz kaliber.

2 likes

Ik doe alleen mee als ik toevallig tegen een fotomomentje aanloop. Heb helemaal geen tijd om een setting te maken en de kennis om met belichting te klooien zoals sommigen dat hier kunnen.
Ik pleur gewoon m’n horloge ergens neer als ik er toevallig aan denk en dan moet dat hem worden :grin:

Zo is deze winnaar ook ontstaan. Gewoon in de plas gesmeten :scream:

8 likes

Voor alle duidelijkheid: inzendingen mogen
ingediend worden tot zondag 30jan 24:00h.

4 likes

Loopt nog niet storm hier.

Ook maar weer eens mee doen :sunglasses:

@FlyingFox waar blijft jouw foto van een horloge om de vers gebruikte waaier van een sewage pomp? :smirk:

20 likes

Ik zal morgen eens een fotootje maken :smirk: dan leg ik m wel in de pomp :smirk:

2 likes

Da’s nog best een flinke jongen.
Waar is die van?

1 like

6 likes

Eigenlijk maar een kleintje, uit een ouwe MTU.

3 likes

Kinderspeelgoed :sunglasses:

1 like

Scheepsdiesel? Dan is het wel een kleintje ja.
Ik ken die van auto’s nog uit m’n garage tijd, dat zijn maar kleintjes.

1 like

Nood/havengeneratortje. Oud, vrijwel geen electronica en voor de milieufreaks tier -7 of zo :sunglasses:

2 likes

9 likes

Mijn bijdrage :slightly_smiling_face:

Naast mijn Dubach horloge dé blikvanger:
Lager uit de transmissie van een tram van het GVB Amsterdam, dus niet te krijgen bij de ijzerhandel om de hoek :slight_smile:

De grappenmakers even vóór zijn:
het is geen ding dat van mijn oude Lancia Delta is gevallen :grin:

9 likes

Overbrengings tandwiel verreiker.

T hele kreng rijd niet meer als deze niet meer goed aangrijpt… kan je gas geven wat je wilt.

17 likes

12 likes

Helaas geen tijd om de fuji te pakken.
Desalniettemin: :smiley: :robot:

9 likes