Ha Pascal, je weet dat ik al eerder aan de slag was gegaan, post je mijn modelletje hier ook even met de malachiete wp. Oogt rustiger dan die groene die jij had ![]()
Wow!! Mooie ontwerpen en voor mij valt de malachiet wel af. De meteoriet vind ik schitterend, maar minder goed bij het model passen ofzo? Wordt het doorgaans meer bij sportievere modellen gebruikt?
De labradoriet en aventurijn nog steeds de favorieten, hoewel de linnen wijzerplaat ook geslaagd lijkt!!
Wacht maar tot Pascal die malachiete die ik gemaakt had. Veel rustiger die wp en vind ik persoonlijk heel mooi passen bij de Ambassador😁
Haha ik moet toegeven dat ik het ook wel erg fraai vond! Labradoriet staat sowieso wel hoog op mijn verlanglijstje. Wie weet komt hij bij de laatste opties en gaat hij mooi mee in de stemronde! Bedankt!
![]()
Zoals hierboven zeg maar? Top! ![]()
Haha als jij dat graag wil, prima hoor! Uiteindelijk zal elke variant toch anders worden! De 1 drukker, de andere rustiger ![]()
De eerste keer dat ik hem zag was bij de Connector en die is wel wat sportiever inderdaad. Ik vroeg me af hoe hij bij de Ambassador zou zijn maar daar vind ik hem zo op het eerste oog ook erg geslaagd. Een clean en dressy kast met juist een speelsere plaat. Hier boven nog even de AI foto die onze grote vriend stuurde, wellicht valt die meer in de smaak
.
Bedankt! Ik vind ze zelf allemaal gaaf haha, maar we moeten ergens natuurlijk een knoop doorhakken.
Haha je zult blij zijn met wat hier boven staat denk ik!
Geheel mee eens!
Meteoriet lijkt mij ook te sportief.
Labradoriet prachtig en passend bij ontwerp!
Linnen… kan mooi zijn maar dat laat ik liever aan Grand en Vintage Seiko’s over
Haha bedankt! Zo te lezen gaat het nog steeds alle kanten op qua voorkeuren. Wordt weer leuk om te gaan kiezen straks
.
Haha, die is heel gaaf!

Edit: OEH! Maar dit is echt fraai! ![]()
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Misschien gewoon alle modelletjes in een poll zetten en dan afwachten, de tijd tikt door. Tik tak, tik tak😁
Aventurijn is wel heel mooi zeg! Meteoriet ook maar lastig afleesbaar.
Ik vind een datumvenster echt afbreuk doen aan een getekende stenen plaat. Als het zonder meerprijs een optie mag zijn dan heb ik geen tegenargument, maar als het extra kosten met zich meebrengt zou ik dat echt zonde vinden. Volledig afhankelijk van de hoeveelheid vraag natuurlijk.
Ik vind het Onyx ook prachtig, zou Mosou-zwarte verf (slechts 0,6% reflectie) een optie zijn die wellicht kosten drukt ten opzichte van steen? Je kunt het onder andere vinden op de echo/neutra Rivanera Piccolo ![]()
Neh, dat vind ik 3x niks Mosou en met een datum is het weer net geen dresser toch ![]()
Niet iedereen met interesse in dit project heeft dezelfde portemonnee of de behoefte om voor een forumspecifieke LE de prijs te betalen voor een stenen plaat - als het mooi staat en de kosten drukt mag het een realistisch alternatief zijn toch? Mooi is al dat stenen geweld absoluut, maar dit is even bijzonder met ongetwijfeld voor- en tegenstanders.
Helemaal waar, maar daarom ook “over smaak valt niet te twisten” ![]()
Daarom schreef ik al eerder, foto’s onder elkaar met een nummer en dan een polletje maken want zoveel tijd heeft Pascal niet. Voor 1 juni moet het duidelijk zijn, dus kast, plaat,wijzers en keuze banden ![]()
Ik vind de linnen wijzerplaat ook erg mooi. Misschien dat deze de prijs wat kan drukken?
Groen moet wel echt je smaak (niet de mijne) zijn!
Misschien eens kletsen met @stefanketelaars over het maken van prachtige lumed wijzerplaat?
Misschien wel mooie samenwerking ![]()
Steen is niet eens zo heel duur, en biedt wel een zekere (luxe) uitstraling *de natuur heeft hetvwerk gedaan).
Stenen platen worden door grotere merken wel duur verkocht maar los is zo’n plaat relatief eenvoudig en niet te bewerkelijk.
In tegenstelling tot complexe fabricageprocessen van soms ogenschijnlijk simpele wijzerplaten die óók de luxe uitstraling en verfijning hebben.
Bedankt! Helemaal met je eens! ![]()
Bedankt! ![]()
Dat is de bedoeling bij elke stap, en komt dus helemaal goed
. Dit is een creatieve fase dus ik bundel uiteindelijk de wijzerplaten waarvan ik denk dat ze haalbaar zijn en passen in het plaatje! Anders dan bij de vorige stemmingen waarbij er al iets concreets was
.
Bedankt voor het meedenken! ![]()
Haha ik heb persoonlijk helemaal niks met een datumvenster op een horloge. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en totaal niet van belang in mijn geval. Bij het vorige project bleek ook dat ik er naast zat en dat er veel vraag naar was.
Gave optie! Ik heb ze wel eens voorbij zien komen inderdaad. Opzich zal het qua kosten denk ik wel meevallen hoor v.w.b. de verschillende platen. Ik kijk er nog even naar!
Oh niet iedereen heeft die mening lees ik! ![]()
Zeker mooi!
Er zijn zeker voor- en tegenstanders, al moet ik zeggen dat veeeel meer mensen het mooi en bijzonder vinden. Vooral, en dat roep ik vaker, buiten een forum als dit om. Maar goed hier zijn we bezig met een HFLE en ik schat in dat het qua prijs niet het meest ingrijpende onderdeel zal zijn. Sowieso waardeer ik het dat je meedenkt en vind het ook een mooie plaat!
Valt mee
. Uiteindelijk kan het maar zo een optie worden voor de definitieve stemronde!
Haha zeker! Ik heb groen al wat jaren in het assortiment en de één gaat er helemaal los op, de ander vindt het maar niks.
Ik zou sowieso graag eens kennismaken! Who knows waar dat toe kan leiden
.
Ja dit kan ik niet ontkennen haha. Het is zeker prijziger dan een “eenvoudige” plaat. Ik heb op de Rikketik wel eens naast iemand gestaan die wijzerplaten verkocht voor bepaalde merken en ik kon er met mijn kop niet bij. 3k voor alleen een wijzerplaat bv… Maar hey, ik heb dan ook geen gevoel voor vintage en de bijbehorende exclusiviteit.