HFLE 2026: Brunmontagne

Hallo allemaal!

Na de officiële aankondiging van de HFLE 2026 regels lijkt het me een goed moment om ook direct maar van start te gaan! Aangezien ik/we zo veel plezier heb(ben) gehad met 2021 project sta ik te popelen om vanuit Brunmontagne een bijdrage te gaan leveren aan 2026! Er is vaak voorgesteld/gevraagd of ik niet nog een keer mee zou willen doen en dat lijkt me nu een goed moment.

Hoe gaan we dat doen? Eigenlijk net als de vorige keer, met z’n allen! Met mijn ervaring van de HFLE21 en de 2023 Lapis Lazuli voor WatchUSeek heb ik wel een goed idee van hoe we dit vorm gaan geven, stap voor stap! Eerst de kast, dan het uurwerk, dan de dial + wijzers, de caseback en dan de band(en). Net als de vorige keer zal ik alles samenvatten en trechteren waarbij een stemming de doorslag geeft.

Destijds hadden we alleen de optie Representor… nu kunnen we ook gaan experimenteren met de Connector of de Ambassador! Of wie weet zelfs wel wat geheel nieuws, al wordt dat qua tijd wellicht wat spannend.

Het budget is in ieder geval onbeperkt, maar dat wil niet zeggen dat het over de top moet. Ik denk dat het op voorhand inschatten van het gewenste budget een goede start is! Ik gooi er gelijk wel even een polletje uit om alvast een idee te krijgen! Graag wel serieus invullen. Ik heb de prijzen van de huidige modellen nog even extra bijgevoegd. Houd daar ook rekening mee bij het stemmen aub :slight_smile: .

Kortom de eerste Representor chronograaf, een Connector met meteoor dial, een Ambassador met een gave twist… Alle opties staan open! Ook hier maak ik een polletje voor!

Ook hier geldt weer dat ik erg veel zin heb om dit samen met jullie uit te gaan werken, maar wel op een positieve manier. Mocht je het leuk vinden dan hoor ik je graag! Vind je het niks, even goede vrienden maar dan is er genoeg leuks elders op het forum te lezen :wink:.

Voor de mensen die Brunmontagne als merk nog niet kennen, alle huidige modellen en specs staan op de website www.brunmontagne.com! Maar zal hier onder alvast even een paar foto’s delen!

De Representor (€389 - €549):

De Connector (€1000 - €1500):

De Ambassador (€1250 - €1500):

Goed… polletje 1: de prijs!

• 0 - 500
  • 500 - 750
  • 1000 - 1500
0 stemmers

Pol 2: het model!

• Representor
  • Connector
  • Ambassador
  • Doe mij maar wat anders! Namelijk:
0 stemmers

Ik zie weer uit naar een leuk project! Laten we proberen om de 50 stuks van 2021 te overtreffen! :slight_smile: Zodra we iets meer richting hebben kunnen we al wat concreter in de mogelijkheden duiken.

Alvast bedankt!

13 likes

Iig iets met een stone/meteoor wijzerplaat. Gestemd en ben erg benieuwd waar dit op uit gaat komen!

1 like

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd waar dit gaat uitkomen. De ambassador spreekt mij het meeste aan, waarschijnlijk ook vanwege de stalen band waar ik soieso voorstander van ben. Stone dial is wel heel gaaf, het horloge is al limited en met elke dial die anders is zal er geen één exact hetzelfde zijn. Ik ben benieuwd!

1 like

Lijkt me leuk om eens een keer mee te doen! Met name spijt na de laatste Squale editie spijt dat ik nog geen HFLE heb!

Persoonlijk mis ik óf een dresser heb met bv een Aventurijn wijzerplaat óf een all black horloge.

Aventurijn lijkt me heel gaaf!

4 likes

De vorige HFLE van Brunmontagne kan natuurlijk niet achterwege blijven.

Zelf heb ik gestemd op de Connector.
Benieuwd wat dit allemaal gaat brengen :blush:

4 likes

Vind de Representor wel mooi clean. En met zo’n heerlijk opvallende seconde wijzer.

1 like

Team ambassador :heavy_check_mark:

1 like

Ja die zijn prachtig! Tot nu toe gewerkt met Lapis, tijgeroog en nu onderweg nog de malachiet. Meteoriet lijkt me ook erg gaaf!

Bedoel je stiekem niet de Connector in dat geval? Voor de Ambassador heb ik (nog) geen stalen band haha. Helemaal eens met de stenen dials! Zou ik graag nog eens mee experimenteren.

Erg leuk idee! Zou je deze dial dan willen zien in de Ambassador? :slight_smile: Hij zou ook perfecft passen in de andere kasten denk ik!

Haha thanks! Die plaatjes mochten inderdaad zeker niet ontbreken. Ik ben ook benieuwd waar we op uit gaan komen. Mar het gaat sowieso vet worden!

Ah ja de foto die ik heb geplaatst is van de nieuwste Representor. Als je het mij vraagt een perfecte balans! Maargoed, die is er al… :wink:

Haha thanks! Ben heel benieuwd waarom deze bij jou de voorkeur krijgt :slight_smile: .

2 likes

Uiteraard! My bad…

1 like

Vind de Connector wel mooi, maar of ik ‘m €1000-€1500 mooi vind weet ik niet. Er is zoveel concurrentie in die prijsklasse van grote merken zoals Oris, Longines etc.

1 like

Ik mis nog een small second in de collectie :wink:

1 like

Kan de beste overkomen :wink:

Dat zijn de huidige prijzen he! Ik zou voor een HFLE project wellicht ook nog wel op een andere prijs kunnen uitkomen, ligt wel aan de wensen en het aantal deelnemers. Maar dat geldt voor elk model natuurlijk. En ach ja, die andere merken… Ik hoor het vaker. Als iemand voor zeker gaat snap ik dat. Als je wat uniekers en bijzonders wil dan niet. Zo is er voor ieder wat! :slight_smile:

Haha ik hoor een Ambassador hier? :slight_smile:

3 likes

Ambassador met aventurijn, zou mooi zijn toch! Mooie afmeting ook met zn 38mm. Ben persoonlijk niet van de leren banden, maar hoort wel bij dit model. Misschien milanese band?

2 likes

Ja iets zoals de Ambassador, kan met malachiet, metreoriet met een smaal second. Zou je iets met een Aventurijn doen, dan mogelijk iets met een moonphase. Natuurlijk goed uurwerk erin maar dat lijkt mij in die prijsklasse buiten kijf :+1:. Voor mij geen stalenband, maar mooi leer. Over de wijzers moet ik nog even nadenken.
Hoop dat mijn eerste bijdrage iets is waar je wat mee kan Pascal. Wat betreft de kast, nou ja wij weten wel wie dat kan maken en dan wel met tempo :wink:

1 like

Klinkt mij als een perfecte unieke HFLE26 haha!