HFLE2016: vierde stemronde!

Zoiets… Maar er is nog veel werk!!

1 like

Hij (of liever zeg ik: zij) is prachtig inmiddels :thumbsup:

1 like

Uiteraard met dank aan @ArjanV die hem zo heeft geportretteerd :sunglasses:

3 likes

Niet mee eens!

@dialstatic wanneer is de volgende ronde?

Goed punt @zulu. Niet-kopers beïnvloeden het proces wat m.i. voor de kopers bestemd is.

1 like

We hopen die vrijdag online te kunnen zetten. In elk geval komend weekend.

1 like

Ik denk dat jullie gelijk hebben. Heb het als niet-koper ook gevolgd, maar uiteraard niet gestemd, behalve in de eerste ronde. Toen heb ik het origineel tegen dezelfde (vroege voorinschrijf) prijs besteld. Vond het origineel namelijk een IMHO perfect design.

Maar het het wel verder gevolgd uit interesse. Heb eens een stelling gelezen die zei “You can not create great art by committee” en was benieuwd of dit groepsproces die stelling zou bevestigen of niet. Het antwoord begint me steeds duidelijker te worden :wink:

Aan een ieder die hier z’n droomhorloge gaat krijgen, proficiat :thumbsup: Maar ik hoef niet jaloers te worden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Interessant punt, al ben ik het er niet helemaal mee eens. Er komt een speciale Balaur, zij het met een aantal democratisch besloten details/finesses. Er zal heus geen totaal 100% anders horloge ontstaan ineens. De uitkomst zal juist spannend zijn en er is een hele interessante route naartoe afgelegd door de ca. 50 kopers. Iedereen die instapte is hier op voorhand expliciet mee akkoord gegaan.

Begrijp goed dat jullie gezamelijk op reis zijn naar een eindbestemming & dat de reis an sich een groot deel van het genoegen oplevert. Heb zelf eens ca. 2009 op WUS meegedaan aan een project om een zo goed mogelijke (teruggeschaald van 55mm naar 42mm) kopie van een Laco Baumuster B te maken. Dat was heel leuk, tot de meerderheid besloot om geen extra geld uit te geven aan thermisch geblauwde wijzers, maar het te doen met geverfde exemplaren. Geslikt & dapper gewacht tot het horloge kwam. Uiteindelijk toch verkocht. De perfectionist in me kon er geen connectie mee opbouwen.
Maar de reis er naar toe was de moeite waard geweest :yum:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ome Candide vatte even een rijtje zure posts samen :joy:

1 like

Yup. Misschien was het beter om Chip gewoon twee killing ontwerpen te laten maken en daar uit te kiezen. Een horloge ontwerpen is geen democratische bezigheid. Dat vraagt visie, verstand van zaken en gevoel voor esthetiek en combinatie. Dus niet per se geschikt als ‘meeste stemmen gelden’ exercitie, keuzes maken op onderdelen en dan de hele boel in de blender mikken. In dier voege wordt het vaak een gevalletje ‘net niet’.

4 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik begrijp je niet verkeerd. Niet dat ik het altijd begrijp natuurlijk. Dat is weer wat anders. Met je onovertroffen bloemlezingen Oude Nederlandsche Taal en je verzameling Vergeeten Ambtelijke Termen uit de Neegentiende Eeuw.

Haha!

Je krijgt de groeten van Jacob en Mien en hun krooscht.

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Zo te zien heeft Jacob niet zoveel tijd gehad om op zijn horloge te kijken.
:sunglasses:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Blijf erbij… valt allemaal wel mee, zo extreem is de LE helemaal niet.

2 likes

Dat… Plus het is niet zo dat Chip van de zijlijn met een pot bier zijn ogen uit zijn hoofd zit te schamen he… Ik heb in meerdere openingsposts gezien dat chip sommige opties niet estetisch verantwoord vond.

4 likes